Grafikkort med 2 udgange.
Fra : ___@____;-)

Dato : 09-06-08 18:21

Hej.
Jeg søger et AGP grafikkort til min DELL PC med 2 udgange, 1 VGA + 1
DVI udgang.
Mit nuværende Radeon 9800 PRO har godt nok 2 udgange, men jeg kan ikke
kører forskellig opløsning på de 2 udgange.
Det jeg har brug for er et kort, hvor jeg kan styre opløsningen
individuelt på de 2 udgange.
Sådan at forstå, at eks. vga udgang skal være på 1024 x 768 og dvi på
1280x1024.
Er der nogen her der kender til et sådan kort så vil jeg meget gerne
høre fra jer.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-06-08 08:22

stig.wolff skrev

> Jeg søger et AGP grafikkort til min DELL PC med 2 udgange, 1 VGA + 1
> DVI udgang.
> Det jeg har brug for er et kort, hvor jeg kan styre opløsningen
> individuelt på de 2 udgange.

Kan de fleste kort ikke det?
Min laptop kan fint styre det, jeg har dog ikke prøvet med en desktop
maskine
Jeg gik ud fra at det var standard?

- Peter

Fra : Peter T.

Dato : 10-06-08 11:45

___@____ udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der nogen her der kender til et sådan kort så vil jeg meget gerne
> høre fra jer.

Både mit antikke geforce 4200 og nuværende geforce 7800GS kan dette. Så
mon ikke alle nvidiakort kan dette når der er to udagange på dem?

--
Peter T.

Fra : ___@____;-)

Dato : 17-06-08 02:04

On 10 Jun., 12:44, "Peter T." <pino...@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Både mit antikke geforce 4200 og nuværende geforce 7800GS kan dette.  Så
> mon ikke alle nvidiakort kan dette når der er to udagange på dem?
>
> --
> Peter T.

Som jeg ser det inde i styreprogrammet til mit skærmkort som er et
selvstændigt program, kan jeg ikke lave forskellig opløsning på de 2
udgange, kun lave en klon af den ene så den viser samme billede/
opløsning på begge.
Jeg har et Philips fjernsyn i køkkenet med VGA indgang og PC funktion,
men det kan kun vise billede hvis opløsningen er 1024x768.
Hvis jeg laver en klon på min stationære PC med 19" skærm og stiller
opløsningen til 1024x768 bliver billedet helt forkert at se på når det
vises på en 19" skærm.
Jeg kan ikke i programmet finde en mulighed for at stille opløsning
til hver udgang.
Jeg bruger dette program til at styre mit skærmkort
http://ati.de/products/catalystcontrolcenter/index.html

Håber dette kan være en videre hjælp.

MVH.
sw

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-06-08 12:50

stig.wolff skrev

> [...]
> selvstændigt program, kan jeg ikke lave forskellig opløsning på de 2
> udgange, kun lave en klon af den ene så den viser samme billede/

Det hedder extended desktop og burde være mulig?
Prøv at skifte til advanced view?

- Peter

Fra : Tonni Madsen

Dato : 07-07-08 12:52

Jeg bruger et program der hedder ultramon, den giver dig mulighed for at
opsætte begge skærme precist som du vil, opløsning, baggrund, menulinie
etc...
Kan klart anbefales

Mvh Tonni Madsen