Andet multimedie
bentjuul 3670
Bedste freeware bitmap grafikprogram lige ~
Fra : ">Per

Dato : 23-06-08 18:47

Jeg har en enkelt elev, der gerne vil lære billedbehandling. "Mit eget"
(Photopain) program (og også Photoshop) er udelukket på grund af prisen.
Hun skal gerne kunne fortsætte på sin hjemme-pc. Institutionen kan ikke købe
noget bare for en enkelt elev, og hun skal osse have mulighed til at få det
derhjemme, hvor hun har Vista. Der er ikke de store krav: Filtre, masker,
viskelæder, clone, unsharp - og måske lidt effekter.
Engang var psp freeware, det er den ikke mere - hvad bruger man nu?

mvh Per Hansen

Fra : Rune

Dato : 23-06-08 21:49

> [...]
> viskelæder, clone, unsharp - og måske lidt effekter.
> Engang var psp freeware, det er den ikke mere - hvad bruger man nu?

Jeg har før læst anbefalinger på PhotoPlus, men kender det ikke selv.

Version 6 er gratis.

http://www.freeserifsoftware.com/software/PhotoPlus/default.asp

Rune

Fra : Knud Erik

Dato : 23-06-08 22:07

">Per<" <nonono@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> masker, viskelæder, clone, unsharp - og måske lidt effekter.
> Engang var psp freeware, det er den ikke mere - hvad bruger man nu?

Hej
Prøv at kigge her, måske det kan bruges
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre

Knud Erik

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-06-08 22:33

> [...]
> viskelæder, clone, unsharp - og måske lidt effekter.
> Engang var psp freeware, det er den ikke mere - hvad bruger man nu?

http://getpaint.net

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Morten Lind

Dato : 24-06-08 04:01

> [...]

> viskelæder, clone, unsharp - og måske lidt effekter.
> Engang var psp freeware, det er den ikke mere - hvad bruger man nu?

<http://www.gimp.org/>

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-06-08 08:08

> [...]
> viskelæder, clone, unsharp - og måske lidt effekter.
> Engang var psp freeware, det er den ikke mere - hvad bruger man nu?

Hvis behovene ikke er så store, kan Picasa måske klare det?

Fra : ">Per

Dato : 24-06-08 18:58

">Per<"

- hvad bruger man nu?

Tak for de mange forslag. Gimp virker umiddelbart mest spændende, men
fotofiltre er nok bedst til den pågældende person. Anbefalet til
pensionister - og med dansk sprogfil og kursus.
Jeg kan bare ikke finde det f...... viskelæder, men at klone papirfarven går
vel osse an.

mvh Per