Kan ikke åbne Firebird databasefil
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 16:25

Jeg har en Firebird database, som jeg ikke kan åbne. Det kan muligvis
skyldes, at jeg har haft formateret min PC og installeret den sidste nye
udgave af Firebird.

Kan det have noget at sige?

Fejlbeskeden er:
Wrong or obsolete version
unsupported on-disk structure for file "filnavn", found 11.2, support 11.1

Fra : Leif Neland

Dato : 09-07-08 15:03

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
> Wrong or obsolete version
> unsupported on-disk structure for file "filnavn", found 11.2, support 11.1

Uden at kende nærmere til firebird (og firebirdsql.org er nede lige nu), så
betyder fejlmeddelelsen vel tværtimod at databasen er version 11.2, men
programmet er ikke det nyeste, og supporterer kun version 11.1

Men hvordan det hænger sammen med, at den google-cachede side af
firebirdsql.org taler om Snapshots for 2.5 pre-Alpha and 2.1.1+ , ved jeg
ikke...

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 23:56

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvordan det hænger sammen med, at den google-cachede side af
> firebirdsql.org taler om Snapshots for 2.5 pre-Alpha and 2.1.1+ , ved jeg

Ja er lidt underligt, da det _er_ den sidste nye udgave, jeg har hentet
(hvis vi ser bort fra de ikke færdigt udviklede udgaver).

Samtidigt er det også underligt, da jeg installerede beta-udgaven af
2.5'eren, så kom samme fejlbesked, men blot med "unsupported on-disk
structure for file "filnaavn", found 11.2, support 11.2"

Endnu mærkeligere er det at jeg aldrig har haft beta-udgaver installeret
før.