Får to fejl: ERROR [07002] & ERROR [07009~
Fra : MooreHojer

Dato : 15-06-08 20:37

Hej NG

I en sql-select sætning får jeg nogle underlige fejl som jeg ikke helt kan
løse, og minnven google er heller helt med på hvad det drejser sig om så jeg
håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

De to fejlkoder serr sådan her ud:
ERROR [07002] [Microsoft][ODBC Paradox Driver] Too few parameters. Expected
1
ERROR [07009] [Microsoft][ODBC Paradox Driver] Invalid argument

og det sqludtryk der laver dem er:
SELECT `Title`, `Author`, `RecID`, `Text Percentage Bottom`, `Copyright`,
`Administrator`, `Words`, `Default Background`, `BK Type`, `BK Color`, `BK
Gradient Color1`, `BK Gradient Color2`, `BK Gradient Shading`, `BK Gradient
Variant`, `BK Texture`, `BK Bitmap Name`, `BK Bitmap`, `Favorite`, `Last
Modified`, `Demo Data`, `Song Number`, `BK Thumbnail`, `Override Enabled`,
`Font Size Limit Default`, `Font Size Limit`, `Font Name Default`, `Font
Name`, `Text Color Default`, `Text Color`, `Shadow Color Default`, `Shadow
Color`, `Outline Color Default`, `Outline Color`, `Shadow Text`, `Outline
Text`, `Bold Text`, `Italic Text`, `Text Alignment`, `Vert Alignment`, `Text
Percent Rect Default`, `Text Percentage Left`,`Text Percentage Top`, `Text
Percentage Right`, `Vendor ID` FROM Songs

Ved at udkomenterer de enkelt kolonnenavne én af gangen har jeg lokaliseret
fejl nr. 1 til:
`BK Bitmap`
og
`BK Thumbnail`

fejl nr. 2 ligger i
`Words`

Til fejl nr 1 skal det lige tilføjes at er kun den ene af de to
udkommenteret står de 'Expected 1' til sidst i fejl, men er ingen af dem
udkommenteret står der 'Expected 2'.

Databasen der forsøges læst fra er en Paradox 5, og programmet jeg laver
skrives i C#.

Håber der er nogen der kan hjælpe...

--
MooreHojer

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-06-08 22:12

MooreHojer skrev:
> [...]
> udkommenteret står der 'Expected 2'.
>

> Databasen der forsøges læst fra er en Paradox 5, og programmet jeg laver

Ikke uden at kende recordlayut for tabellen. Problemet er formentlig, at
kolonnenavnene ikke er angivet _helt_ præcist som de hedder i tabellen.

Hvad sker der, hvis du i stedet vælger 'SELECT Songs.* FROM Songs' ??

Fra : MooreHojer

Dato : 15-06-08 22:31

> Ikke uden at kende recordlayut for tabellen. Problemet er formentlig, at
> kolonnenavnene ikke er angivet _helt_ præcist som de hedder i tabellen.
>
> Hvad sker der, hvis du i stedet vælger 'SELECT Songs.* FROM Songs' ??

Navne er kopieret direkte fra et andet program som godt kan læse tabellen.
Af en eller anden grund så vil mit program ikke godkende syntaxen med
'Select *' når der er mellemrum i kolonnenavnene. Derfor har jeg måtte
angive alle navnene manuelt, og det er som sagt gjort via copy-pasta, men
det giver så de tre fejl.

Det program jeg har brugt til at hive dataene ud med har givet mig følgende
sql-fil:
www.moorehojer.dk/8.sql

--
MooreHojer

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-06-08 06:33

MooreHojer skrev:

> Navne er kopieret direkte fra et andet program som godt kan læse tabellen.
> Af en eller anden grund så vil mit program ikke godkende syntaxen med
> 'Select *' når der er mellemrum i kolonnenavnene.

Hvad er det for et program? Ikke ODBC-driverne, men databaseprogrammet?

I f.eks. Access bruger man [tabel navn].[felt navn] hvis der er space i
feltnavn eller tabelnavn.

Fra : MooreHojer

Dato : 16-06-08 07:32

Fra : MooreHojer

Dato : 16-06-08 13:04

> Det program jeg har brugt til at hive dataene ud med har givet mig
> følgende sql-fil:
> www.moorehojer.dk/8.sql

Databasefilen/filerne ligger her:
www.moorehojer.dk/Data.zip

Hvis nogen skulle have mod på det...

--
MooreHojer

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-06-08 05:28

MooreHojer wrote:

> Databasefilen/filerne ligger her:
> www.moorehojer.dk/Data.zip
>
> Hvis nogen skulle have mod på det...

Jeg kiggede lige på den.
Words er et text blob, og de to andre er binary blob's.
Det er muligt ODBC driveren ikke understøtter blob's/Paradox.

Stig Johansen