Navision database
Fra : someone@nowhere.com

Dato : 14-06-08 16:19

Hej NG,

Jeg har en Navision 1.30 (ja, den er meget gammel!) og har egentlig
ikke brug for den mere. Er for dyr i drift.

Nu vil jeg gerne hente data ud af db.fdb, som er Financials database.

Der er sikkert mange "konsulenter", som kan programmere en dataport
eller lignende - og det koster så lige en jetjager.

Er der nogen her, som ved hvad denne database er for en størrelse ? og
om der er en måde at trække data ud på. Har en sql database og også
Access, men ville være glad for bare at få data som tekst.

Nogen her, som har et bud ? pft Flemming

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-06-08 18:51

someone@nowhere.com skrev:
> [...]
> Access, men ville være glad for bare at få data som tekst.
>
> Nogen her, som har et bud ? pft Flemming

Du har naturligvis prøvet, om Access tilfældigvis kan åbne den?

Eller kigget lidt omkring efter en ODBC driver..

Søgning på 'navision odbc' giver ret mange hits, men om der er
versionsforskelle, der spiller ind, er naturligvis en anden sag..

Fra : Beck

Dato : 26-06-08 17:49

> [...]
>
> Søgning på 'navision odbc' giver ret mange hits, men om der er
> vesionsforskelle, der spiller ind, er naturligvis en anden sag..

Hej
Prøv at kigge lidt på mibuso.com, der sidder alle navi eksperterne.
Dataporte er ikke særlig svære at lave selv

Lars