ja den er meget død
Fra : GK

Dato : 09-06-08 19:30

nu prøver vi om der ikke kan komme lidt liv i gruppen .. i kan jo bare
spørge om noget der er sikkret noget i sidder og grupler over men gør ikke
noget ved det ,, stil nu nogle spørgsmål så vi kan have lidt glæde af
gruppen ellers bliver den jo bare nedlagt og det er der jo ikke nogen grund
til ..vel folkens ,, eks syntes jeg at den nye edgescam er blevet for
smart og alt for mange ting og indstillinger i samme menu . den bedste er
ver 7 syntes jeg ,, det kan godt være at det er meget smart med det bliver
noget rod syntes jeg med alt i en menu .. virkelig heden er jo ikke så let
som at simulere noget . det er jo ikke plast eller skum vi fræser i det er
nu en gang stål og for at værktøj kan holde så kan man ikke bare køre på
kryds og tværs og op og ned hele tiden

mvh gert .

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 09-06-08 22:07

"GK" <piesel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu en gang stål og for at værktøj kan holde så kan man ikke bare køre på

Hej gert,

Ja det krævede også lidt tilvending for mig, at bruge multifunktionsknapper.
At der er kommet flere parameter i hvert enkelt funktion passer mig fint,
jeg er feks stor-bruger af plunch-milling.

Valg af produktionsmetode har nu engang meget, at gøre med hvilken værktøjer
man har tilrådighed.
Jeg kan se at vi på vores 2 nyeste maskiner kun kører med
højhastighedsbearbejdning og det er der faktisk god økonomi i
Der gik lige en 1 måned med, at vende operatøren til at skulle kører
5000+feed og max 1.2mm i spåndybde.

Til 3D fræsning ville Edgecam hverken være mit første eller andet valg. Der
ville jeg ty til et CIMCO produkt.

Mvh
Leon

Fra : GK

Dato : 16-06-08 16:00

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5000+feed og max 1.2mm i spåndybde.
>
> Til 3D fræsning ville Edgecam hverken være mit første eller andet valg.

hej igen ja det kommer jo an på hvad man laver .. når man kun laver små ting
med begrænset fræsning i så vil jeg heller have det gamle system og til 3d
vil jeg heller bruge mastercam det er letter at styre syntes jeg

Fra : P.C.

Dato : 19-06-08 02:20

On Jun 16, 5:00 pm, "GK" <pie...@mail.dk> wrote:

> [...]
> med begrænset fræsning i så vil jeg heller have det gamle system og til 3d
> vil jeg heller bruge mastercam det er letter at styre syntes jeg

Der er vel ikke noget at sige til at gruppen her er død. Mange hae vel
været her af ren og skær nysgerrighed andre har droppet emnet eller
søgt andre veje, der er andre grupper og der har vel altid været en
del kæpheste hvad angår, hvad der er det eneste rigtige 3D program.
Jeg har altid været intereseret i AutoCAD og Lisp men der har jeg
været ret alene om mine spørgsmål og projekter, og da senest en post
processor basta var noget helt bestemt i et bestemt program basta, så
gad jeg ikke denne gruppe mere , fordi tolsidst sidder der en eller to
tilbage der har patent på at være kloge og alle andre er så idioter --
og når en gruppe handler om enten hvilket progtam der er det bedste
eller hvem der er dum, så er gruppen færdig -- Basta.

Fra : GK

Dato : 23-06-08 12:47

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

og når en gruppe handler om enten hvilket progtam der er det bedste
eller hvem der er dum, så er gruppen færdig -- Basta.

det er ikke dumt at stille spørgsmål det er det man bliver klog af . jeg
prøver at få folk til at stille de spørgsmål de måtte have på hjertet hvad
enten det er om det en eller det andet . men jeg vil give dig ret i at det
nok er noget specielt cad cam og der er nok ikke det der er flest der går op
i . mvh gk