Forskel på ATI Radeon HD 2600 XT og 2400 X~
Fra : MooreHojer

Dato : 08-06-08 16:22

Hej

Er ved at ligge på ny computer og er i den forbindelse faldet over to
computere der næsten er helt ens, men til lidtforskellig pris.
En af de ting der er forskellige er grafikkortet, og da jeg *ingen* forstand
har på der vil jeg lige høre herinde hvad forskellen er på de to.

Der er tale om de to kort '256MB ATI Radeon HD 2600 XT' og '256MB ATI Radeon
HD 2400 XT'
Hvad er forskellen på om det er en 2400 eller en 2600?
Det er en computer der ikke skal spilles særligt meget på, det er primært
til videoredigering og den skal køre vista Home Premium eller Ultimate.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-06-08 15:07

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote in message
> [...]
> Det er en computer der ikke skal spilles særligt meget på, det er primært
> til videoredigering og den skal køre vista Home Premium eller Ultimate.

Check eventuelt dette gamle indlæg via google.

http://groups.google.com/group/dk.edb.hardware.grafikkort/browse_thread/thread/25d097e05a920369/6f9976f671511657?hl=en&lnk=gst&q=group%3Adk.edb.hardware.grafikkort+Medion+Radeon+9800XL#6f9976f671511657

Hvor jeg bl.a. spørger

"Hvis det kun er video det kommer an på, ville han så være lige så godt
stillet med en HD2400Pro ?"

Og David Metz svarer.

"Nej - ikke til HD-video".

Så der er åbenbart en forskel hvis man skal bruge kortet til HD-video. Hvad
forskellen er, ved jeg dog ikke.

Ellers ligger den største forskel i 3d performance, som du jo ikke får
særligt meget brug for, hvis du ikke skal spille

Bjarne K.

Fra : MooreHojer

Dato : 09-06-08 15:19

> http://groups.google.com/group/dk.edb.hardware.grafikkort/browse_thread/thread/25d097e05a920369/6f9976f671511657?hl=en&lnk=gst&q=group%3Adk.edb.hardware.grafikkort+Medion+Radeon+9800XL#6f9976f671511657

Takker

> stillet med en HD2400Pro ?"

Den jeg oprindeligt forespurgte på hed XT til sidste og ikke Pro... hvad er
det lige forskellen er? (som sagt ved jeg meget lidt om grafikkort, så hvis
jeg spørger meget dumt så må i bære over med mig)

> Så der er åbenbart en forskel hvis man skal bruge kortet til HD-video.
> Hvad forskellen er, ved jeg dog ikke.

ok

> Ellers ligger den største forskel i 3d performance, som du jo ikke får
> særligt meget brug for, hvis du ikke skal spille

kanon

--
MooreHojer

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-06-08 10:42

> Den jeg oprindeligt forespurgte på hed XT til sidste og ikke Pro... hvad
> er det lige forskellen er? (som sagt ved jeg meget lidt om grafikkort, så
> hvis jeg spørger meget dumt så må i bære over med mig)

Pro er bare (eller plejer at være) en neddroslet version af XT, så alt andet
lige vil funktionaliteten ved XT og PRo være ens.

Jeg ved som sagt ikke hvad det er man går glip af HD video mæssigt ved at
vælge en 2400 istedet for en 2600. Du kunne være fræk og spørge i
dk.teknik.htpc, hvor man går meget op i sådan noget.

Bjarne K.