Campingplads i Tyskland/Østrig?
Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 08-06-08 00:46

Hej

Vi er en familie som skal afsted på vores første ferie sammen i telt.
Kæresten og jeg har været meget på camping i syd europa inden vi fik børn,
så det er første gang vi skal afsted med børnene.

Derfor vil vi gerne en tur til syd-tyskland eller vestlige del af Østrig.

Er der nogen som kan anbefale en god camping plads i det område. Der skal
være legeplads til ungerne, og være en ok plads, men derudover, så har vi
ikke de særlige krav. Området til gengæld, må gerne være børnevenligt, så vi
kan tage ud og opleve / se noget nogle af dagene.

På forhånd tak

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-06-08 17:45

"Rasmus Trenskow" <dsl363041@cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> så det er første gang vi skal afsted med børnene.
>
> Derfor vil vi gerne en tur til syd-tyskland eller vestlige del af Østrig.

I Alperne skal regne med regnvejr, blæsevejr, stormvejr - i modsætning til
hvis I kører syd for Gardasøen..

Pladser kan jeg derfor ikke anbefale - vi haster altid videre derfra :)
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-06-08 23:35

> [...]
> vi
> kan tage ud og opleve / se noget nogle af dagene.

Vi har været et par gange på camping woferlgut i Bruck, ca. 5 km fra Zell am
See. Vi var tilmed heldige med vejret begge gange, hvilket man jo ikke altid
er i Østrig. Men det kan man undersøge inden man tager derned. Det er en
topcamp, så i højsæsonen er den forholdsvis dyr, men til gengæld også rigtig
god. Særdeles børnevenlig med legepladser, mindre svimmingpool, stor badesø,
sportspladser m.m.
Der er kort vej til mange seværdigheder. Grossglocknerstrasse starter lige
ved siden af pladsen. ca. 60 km til Krimmler vandfaldene.
7 km til Kaprun, hvor man bl.a. kan tage bjergbane op til den evige sne (og
stå på ski, hvis man har lyst) på Kitzsteinhorn, Zell am See og jo altid et
besøg værd, der er en meget lang bobslædebane ca. 15 km væk, ca. 20 km væk
er der mulighed for riverrafting, som ikke er værre end at lidt større børn
også kan deltage.Der er ca. 100 km til ishulerne i Werfen, hvor man også kan
besøge en borg, hvor man hvor man har en masse forskellige ørne og laver
opvisning med disse, osv. osv.
Der er virkelig mange muligheder inden for kort afstand.
Når vejret arter sig, er Østrig simpelthen et pragtfuld sted at være. Grønt
og bjergrigt.

Kurt

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 23-06-08 21:45

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Der er virkelig mange muligheder inden for kort afstand.
> Når vejret arter sig, er Østrig simpelthen et pragtfuld sted at være.

Mange tak for tippet.
Vi har været enkelt gang i Zell am See, hvor vi overnattede på vej hjem fra
Kroatien, med en smutter over Grossglockner.

Jeg vil lige se om jeg kan finde noget på nettet.

Rasmus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-06-08 23:48

> [...]
> fra Kroatien, med en smutter over Grossglockner.
>
> Jeg vil lige se om jeg kan finde noget på nettet.

http://www.sportcamp.at/index.php?id=9
Man kan leje cykler på pladsen og f.eks. cykle en tur til Kaprun og gå en
tur ind i Sigmund Thun Klam. Koster ca. 25 kr. pr. snude og er virkelig en
oplevelse. Der er også en del andre udflugtsmål ved Kaprun.
http://www.kaprun.at/

Kurt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-06-08 16:54

Rasmus Trenskow wrote:
> [...]
> så har vi ikke de særlige krav. Området til gengæld, må gerne være
> børnevenligt, så vi kan tage ud og opleve / se noget nogle af dagene.

Denne plads er super god:
http://www.gitzenweiler-hof.de/
Super pæn/ren plads i lækre omgivelser.
Masser af aktiviteter for børnene.
Ca. 5 km fra grænsen til både Østrig og Schweitz.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport