Temp 100
Fra : Jens

Dato : 05-06-08 21:28

I forbindelse med Tempo 100 godkendelse har en synsmand oplyst mig at
følgende krav gælder det trækkende køretøj:

1) Max totalvægt 3500 kg
2) ABS bremser
3) Køreklarvægt (egenvægt+125 kg) skal være mindst lig med campingvognens
tilladte totalvægt

og

4) Bilens max. koblingsvægt (anhængervægt) skal være mindst lig med
campingvognens tilladte totalvægt

Jeg mener ikke at 4) er et krav i.f.m. Tempo 100

Kan nogen bekræfte om regel 4 gælder?

Bemærk: Vi taler om Tempo 100, ikke om kørekortet skal hedde B eller B+E

Mvh

Jens

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-06-08 22:08

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev...

> [...]
>følgende krav gælder det trækkende køretøj:
> 4) Bilens max. koblingsvægt (anhængervægt) skal være mindst lig med

Jens, i følge http://www.applusbilsyn.dk/andre_produkter/tempo_100/ gælder
regel 4 /ikke/ - ellers skal jeg have et læsekursus...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 07:32

> 4) Bilens max. koblingsvægt (anhængervægt) skal være mindst lig med
> campingvognens tilladte totalvægt
>

> Jeg mener ikke at 4) er et krav i.f.m. Tempo 100

I Tyskland kigger man på vægtene i papirne, for om man må kører med en CV,
så hvis din CV har en større totalvægt end din bil må trække, må man som
tysker ikke kører med den. I tyskland kigger man så ikke på den faktiske
vægt som i DK. Som dansker må du godt kører med sådanne en kombínation i
Tyskland, da de skal godkende de danske regler ifølge Genver Konversionen.
Men det kan give nogle problemer.

Så derfor kan han godt have ret.

VH
Per

Fra : Jens

Dato : 08-06-08 21:42

"PerW" <internet_snabela_wolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tyskland, da de skal godkende de danske regler ifølge Genver Konversionen.

Ja, men hvis han skal have ret skal det være således at hvis regel-4 gælder
og min max anhængervægt er mindre end CV total vægt, så må jeg køre 80,
ellers må jeg køre 100 - for ellers er det jo kørekortet vi pludselig
snakker om - og det er ikke det det drejer sig om. Det drejer sig KUN om et
vogntog må kører 100 i stedet for 80 - ikke om det må køres overhovedet.

Mvh
Jens