Bøgføringsspørgsmål
Fra : an

Dato : 05-06-08 02:21

Køb af mobiltelefon, og for så vidt også alm. telefon, skal det bogføres
som telefonudgifter eller kontorholdsomkostninger?

Venlig hilsen

A-N

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-06-08 07:55

an skrev den 05-06-2008 03:21:
> Køb af mobiltelefon, og for så vidt også alm. telefon, skal det bogføres
> som telefonudgifter eller kontorholdsomkostninger?

Mit umiddelbare bud vil være: telefonudgifter.

Kontorholdsomkostninger er en slags diverse-konto, hvor man konterer
udgifter til kuglepenne, papirsklips, a4-ark og andre ting som skal
bruges til at "holde kontoret".

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 05-06-08 08:32

"an" <na@na.com> skrev i en meddelelse
> Køb af mobiltelefon, og for så vidt også alm. telefon, skal det bogføres
> som telefonudgifter eller kontorholdsomkostninger?
>
> Venlig hilsen
>
> A-N

Den skal posteres under "småanskaffelser" eller "inventar" under kr.
10.200,-, og der skal afløftes indgående moms. Det kan være, at max.-beløbet
er hævet.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : an

Dato : 05-06-08 21:05

Tusind tak for svaret.

Venlig hilsen