Hente billeder fra nettet?
Fra : SEJ

Dato : 04-06-08 09:07

Jeg har lavet et program, der henter data om film fra imdb.com.
Jeg kender stort set intet til html-kode, så siderne downloades til
computeren, og programmet behandler dem som en tekstfiler og trækker data
ud. Disse rutiner er løbende ændret, da imdb.com ændrer html-koderne.

Der er link til billeder af skuespillere (link til jpg-filer) i filerne. Jeg
kan hente billederne med Delphis indbyggede webrowser, men jeg kan kun gemme
dem ved højreklik på billedet.
Er der ikke en smartere metode? Evt. uden brug af TWebBrowser. Bruger D7 og
XP.

Jeg har forgæves søgt i gamle indlæg på Google.

Med venlig hilsen
Sven-Erik

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-06-08 09:40

"SEJ" <svejen@get121net.dk> wrote in message

> Er der ikke en smartere metode? Evt. uden brug af TWebBrowser. Bruger D7
> og
> XP.

http://www.scalabium.com/faq/dct0116.htm

Men det er også muligt med Indy, Synapse m.fl.

Fra : SEJ

Dato : 04-06-08 14:55

Tak for et meget hurtigt svar.

Jeg har straks villet prøve programmet i linken, men løber ind i
vanskeligheder.
ClientSocket-komponenten har jeg ikke (forsvundet i D7?). Ved søgning på
nettet har jeg fundet ud af iconet for den, og at den skulle vare i
Internet-paletten. I Help henvises til TcpClient ved søgning på
ClientSocket, men den kan ikke bruges i eksemplet. Heller ikke hvis jeg
erstatter Host med RemoteHost og ClientType med BlockMode.

Men tak for en god "kompaskurs" til min videre søgning.

Med venlig hilsen
Sven-Erik

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-06-08 20:00

SEJ wrote:

> ClientSocket-komponenten har jeg ikke (forsvundet i D7?). Ved søgning på
> nettet har jeg fundet ud af iconet for den, og at den skulle vare i
> Internet-paletten.

Den komponent er deprecated, og er ikke pr. automatik installeret i D7.
Selve filen burde dog være med, så man selv kan installere den.

Men en bedre løsning er at bruge Synapse:
<http://synapse.ararat.cz/doku.php/>
Hvis du downloader den, skal du bare bruge ( i store træk)
SynaHTTP := THTTPSend.Create;
SynaHTTP.HTTPMethod('GET', fURL); // hvor fURL er adressen.
Og så ligger data i
SynaHTTP.Document.

Stig Johansen

Fra : SEJ

Dato : 04-06-08 22:03

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> Men en bedre løsning er at bruge Synapse:

Tak for oplysningen om Synapse, der er hentet og gemt i min mappe med tips
mm. (i øvrigt sammen med mange indlæg her fra gruppen).

Jeg havde dog - lige inden jeg så din mail - fundet en passende løsning ud
fra Uffes forslag. Jeg anede (heller ikke) noget om Indy, men på Torry's
side med Indy-tips var noget, som jeg kunne bruge
(http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=2391). Der skulle
bare indsættes en enkelt kodelinie, hvorefter mine ønsker var opfyldte.

Med venlig hilsen
Sven-Erik