Hiv-smittet idømt 14 års fængsel
Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-06-08 18:50

http://jp.dk/udland/europa/article1361710.ece

"Hiv-smittet idømt 14 års fængsel"

Hvis det var i danmark havde svinet fået 14 år undskyld 14 dages fængsel.

Fra : vvv

Dato : 05-06-08 19:35

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i en meddelelse
> http://jp.dk/udland/europa/article1361710.ece
>
> "Hiv-smittet idømt 14 års fængsel"
>
> Hvis det var i danmark havde svinet fået 14 år undskyld 14 dages fængsel.

Hvorfor tror du det?

vv

Fra : Ben 9

Dato : 05-06-08 19:42

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> "Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor tror du det?
>
> vv

polledrengen er sårn en højreradikal tosse der vil ha mere politi
og hårdere straffe for dit og dat og dut

det er formentligt noget han galper op om for at omgivelserne
ikke skal få mistanke om at han er en gammel gris der ku finde på
det selv

du ved nok: "det du siger er du selv"......

han er såmen bare en ynkelig lille gammel mandsperson der får og
altid har fået for lidt fisse

Fra : Keyser Soze

Dato : 05-06-08 22:14

Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-06-08 23:20

"Ben 9" <hvad.sk@l.man.sige> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> du ved nok: "det du siger er du selv"......
>

> han er såmen bare en ynkelig lille gammel mandsperson der får og altid har

For helvede hvor er du dog er skarp mand. Man er jo helt rystet.

Fra : Ben 9

Dato : 06-06-08 15:50

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen

> For helvede hvor er du dog er skarp mand. Man er jo helt
> rystet.

Tag (endnu) en spiller. Det hjælper

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-08 22:02

Ben 9 wrote:
> "Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen

> Tag (endnu) en spiller. Det hjælper

Lyt til Polle - Det lader til at han ved besked.

Fortæl dog ikke at i begge fantaserer om Pia K for så bliver han muggen.

/F

Fra : Ben 9

Dato : 08-06-08 11:10

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Lyt til Polle - Det lader til at han ved besked.
>
> Fortæl dog ikke at i begge fantaserer om Pia K for så bliver
> han muggen.
>
> /F

nårhhh - polle er til pia - tjae, så er han ikke farlig

for med pia for sit indre blik kan man med sikkerhed forvente en
slatten pik og de smitter sjældent

Fra : Ben 9

Dato : 05-06-08 19:38

> [...]
> http://jp.dk/udland/europa/article1361710.ece
>
> "Hiv-smittet idømt 14 års fængsel"
>
> Hvis det var i danmark havde svinet fået 14 år undskyld 14

ke skesé?

Fra : Vidal

Dato : 05-06-08 22:07

Poul Nielsen skrev:
> http://jp.dk/udland/europa/article1361710.ece
>
> "Hiv-smittet idømt 14 års fængsel"
>
> Hvis det var i danmark havde svinet fået 14 år undskyld 14 dages fængsel.

Det er da vist ikke strafbart mere?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-06-08 22:20

Vidal wrote:

> Det er da vist ikke strafbart mere?

Jow .. men strafferammen er en ganske anden end dengang det var en
uhelbredelig sygdom.

/F

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-08 22:28

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jow .. men strafferammen er en ganske anden end dengang det var en
> uhelbredelig sygdom.

Det er det fortsat. Den kan, hvis den opdages tidsnok, holdes i ave, men det
kræver altså ret så meget af patienten. Fx _skal_ medicien tages rimelig
præcist og den _skal_ tages 100% regelmæssigt, ligesom den skal opbevares
afkølet. Altså er der en hel del ting, man er frataget fornøjelsen af, fx en
uges kanotur på Gudenåen.

Fra : Ben 9

Dato : 06-06-08 15:49

> Altså er der en hel del ting, man er frataget fornøjelsen af,
> fx en uges kanotur på Gudenåen.

LOL

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-08 16:33

> LOL

Det griber ind i dit liv, alt for mange har mistet respektet for faren ved
HIV.

Fra : Ben 9

Dato : 06-06-08 21:57

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Det griber ind i dit liv, alt for mange har mistet respektet
> for faren ved HIV.

HIV er en grim ting som jeg har meget respekt for - hvorimod en
kanotur på gudenåen.......

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 04:48

"Vidal" skrev i en meddelelse:

> Det er da vist ikke strafbart mere?

Den såkaldte "Gambianer-lov" (opkaldt efter den
flotte sorte fyr, der gik rundt på Strøget og gjorde
sit bedste for at smitte damerne med HIV - der
meldte sig et halvt hundrede "fruer" til retssagen!)
- er i praksis bortfaldet, efter at HIV ikke længere
er dødeligt.

Men hvad mener I om følgende synspunkt:
Til en familiefødselsdag bekendtgjorde en 40-årig
hysterisk bøsse med skinger stemme, at det var
modpartens problem at beskytte sig mod at blive
smittet, og at den HIV-inficerede ikke havde pligt
til at fortælle det på forhånd!

Jeg var rystet, men holdt min kæft for ikke at ødelægge
selskabet.

V.h. -- Ib

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-08 07:49

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meldte sig et halvt hundrede "fruer" til retssagen!)
> - er i praksis bortfaldet, efter at HIV ikke længere

Det er uhyggeligt I tror HIV ikke er dødeligt og uhelbredeligt længere.
Medicinen vil påvirke dit liv og man forventer altså ikke man kan leve med
end 30 år med medicien, hvis man bliver smittet som 20-årig, så dør man
altså når man er 50-60 år, jeg har planer om at blive mere end det.

> [...]
> smittet, og at den HIV-inficerede ikke havde pligt
> til at fortælle det på forhånd!
>
> Jeg var rystet, men holdt min kæft for ikke at ødelægge

Sikke en ækel tosse og gad vide hvor mange rundt omkring der ikke tænkte
det.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-06-08 17:04

On Fri, 6 Jun 2008 08:48:51 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>end 30 år med medicien, hvis man bliver smittet som 20-årig, så dør man
>altså når man er 50-60 år, jeg har planer om at blive mere end det.

jamen dte er da noget man skal ungå hvis man kan det - men der dør
reelt ikke nogen mere ( mener jeg ) af aids/hiv i dk .... det kan godt
være medicinen kun virker i 30 år ... men om 30 år så har de sikkert
en kur eller en endnu bedre medicin - hvis du tænker tilbage så
blomstrede aidsen for alvor i midt 80 erne hvor folk døde som fluer (
mest i afrika ) det er så et hvart årh siden i dag der kan man leve i
30 år med noget der for 25 år siden var dødeligt inden for en
overskulig fremtid

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 15:47

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> mest i afrika ) det er så et hvart årh siden i dag der kan man leve i
> 30 år med noget der for 25 år siden var dødeligt inden for en

Man dør heller ikke af at få arme og ben revet af, men det siges at nedsætte
livskvaliteten.

Det undrer altid mig, at man fuldstændig fokuserer på *dræbte* ved ulykker
og terror, og åbenbart aldrig skænker det en tanke at mange bliver så
kvæstet, at der i realiteten ikke er noget liv tilbage.

Det er vel det samme med HIV, bare man ikke dør, så er det åbenbart nærmest
ligegyldigt at store dele af det der gør livet værd at leve, forsvinder?

Jeg gætter på, at det er en journalistisk måde at tænke på, den med kun at
nævne det allerværste, OG endog som fx ved Madridbombningerne, kun at nævne
tallet på dem der døde på stedet, og ikke dem der døde på hospitalet et par
dage efter.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-06-08 22:25

On Mon, 9 Jun 2008 16:46:49 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

>Man dør heller ikke af at få arme og ben revet af, men det siges at nedsætte
>livskvaliteten.

ja men jeg synes ligesom jeg mangler samenhæng ?

>Det er vel det samme med HIV, bare man ikke dør, så er det åbenbart nærmest
>ligegyldigt at store dele af det der gør livet værd at leve, forsvinder?

som jeg forstår det med den medicin der er nu så er den enste forskeld
bare at man skal knalde med gummi ...
( hvad der selvf heller ikke er særligt fedt )

> [...]
>tallet på dem der døde på stedet, og ikke dem der døde på hospitalet et par

Hmm det er well noget med at forholde sig til de overordnede linjer i
hvad der sker - hvis en artikel skal være på ca 150 tegn eller et tv
indslag på 2 minutter så er det svært at få med at en eller andens
grans kusine har fået ondt i livet efter , hendes faster blev chokeret
over der sprang en bombe 2 km væk

MvH Bo M Mogensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-08 08:29

> [...]
> smittet, og at den HIV-inficerede ikke havde pligt
> til at fortælle det på forhånd!
>
> Jeg var rystet, men holdt min kæft for ikke at ødelægge

Det havde jeg nok ikke gjort!

Per V

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-08 22:04

Per Vadmand wrote:
> "Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Det havde jeg nok ikke gjort!

Ejheller jeg ..

/F

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 01:34

"Frank Leegaard" skrev i en meddelelse:

> Ejheller jeg ..

Jeg plejer nu heller ikke at være bange for en rask
lille debat, men ved denne lejlighed gjorde der sig et
par specielle forhold gældende:
- Det var ikke min egen familie. Jeg var inviteret
med som ledsager af en person, jeg ikke ville
falde i ryggen ved at starte et slagsmål.
- Jeg var som sagt rystet og derfor målløs. Så har
man ikke de rationelle argumenter parat i ærmet.
- Manden er åbentlyst erklæret bøsse. Af den
hysteriske type, der opfatter enhver kritik som
et udslag af homofobi og derfor er uden for
pædagogisk rækkevidde.

Den pågældene person har, så vidt jeg kan forstå,
et ben inde hos "Forbundet af bøsser og lesbiske".
Jeg har derfor efterfølgende tænkt over, om dette
med, at det er modpartens problem at beskytte sig,
kan være forbundets officielt vedtagene politik?

Man kunne eventuelt forestille sig det argument, at
en masse mennesker går rundt med HIV uden selv
at være klar over det, så man kan alligevel ikke
forlade sig på modparten, uanset dennes moralske
niveau. Og hvis det foregår i mørke bag en busk i
Ørstedsparken med en ukendt person - hvilket
åbenbart giver et særligt kick - er man jo alligevel
prisgivet tilfældighederne. For at gøre evangeliet så
enkelt, at selv de sløveste bøsser i skabet kan være
med, er det da tænkeligt, at man har udstedt en slig
anbefaling.

V.h. -- Ib

Fra : Ben 9

Dato : 06-06-08 15:51

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> smittet, og at den HIV-inficerede ikke havde pligt
> til at fortælle det på forhånd!
>
> Jeg var rystet, men holdt min kæft for ikke at ødelægge

tjae - du kommer fra en skidt familie......