Død af healing
Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-06-08 22:06

http://ekstrabladet.dk/112/article108683.ece

8-årig autistisk dreng død efter en uddrivelses-seance med healerpræst

Fra : Ben 9

Dato : 05-06-08 08:18

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/112/article108683.ece
>
> 8-årig autistisk dreng død efter en uddrivelses-seance med
> healerpræst

og....? hvad er hensigten med dette link?

i øvrigt - når de nu er inde og glo i drengens lig, ka de jo
passende se om der er nogen ånder eller om de er feset a'

Fra : Lars

Dato : 07-06-08 09:23

In article <4847934d$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, hvad.sk@l.man.sige says...
> og....? hvad er hensigten med dette link?

At advare mod div. voodoo præster

--
Best regards

Lars

Fra : Ben 9

Dato : 07-06-08 10:16

"Lars" <nomail@none.com> skrev i meddelelsen
In article <4847934d$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
hvad.sk@l.man.sige says...
> og....? hvad er hensigten med dette link?

> [...]

hmmm - så vidt jeg ved er Poul Nielsen selv til voodoo - han
kalder det blot for kristendom

- men det er vel det samme:

underlige gevandter (dybt moraliserende mænd iført
mørklægningsgardiner og plisserede lanpeskærme om halsen)

underlige besværgelser (for eksempel det de kalder
trosbekendelsen eller noget de kalder fadervor)

tro på noget der ikke eksisterer (en ånd de kalder gud og herren)

tro på at en bestemt bog er skrevet af en ånd

tro på at kvinder kan føde børn ved at blive befrugtet at et ikke
eksisterende væsen som de kalder en engel

tro på reinkarnation (at dem der tror på disse absurditeter ved
deres død får lov til at leve et live mere)

osv osv

voodoo? Måske ikke, men forskellen er ens!

Fra : Rado

Dato : 05-06-08 22:33

On Wed, 4 Jun 2008 23:06:04 +0200, "Poul Nielsen" <pn@gi.com> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/112/article108683.ece
>
>8-årig autistisk dreng død efter en uddrivelses-seance med healerpræst

Og medicinsk behandling er den 3. største dødsårsag i USA, ifølge
Journal of the American Medical Association:

ALL THESE ARE DEATHS PER YEAR:

12,000 -- unnecessary surgery
7,000 -- medication errors in hospitals
20,000 -- other errors in hospitals
80,000 -- infections in hospitals
106,000 -- non-error, negative effects of drugs

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2000/07/30/doctors-death-part-one.aspx

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-06-08 23:35

Rado wrote:

> [...]
> 20,000 -- other errors in hospitals
> 80,000 -- infections in hospitals
> 106,000 -- non-error, negative effects of drugs

Hehe. Den er meget god.

Skal vi ikke lige tage tallene een gang til, denne gang korrigeret for
hvor stor andel af befolkningen der bruger konventionel medicin hhv.
alternativ medicin? Husk også at sammenligne de samme sygdomme og tage
højde for folk der i et sygdomsforløb skifter imellem alternativ og
konventionel medicin, imens du er igang.

God arbejdslyst. Jeg er allerede ved at eksplodere af spænding for at se
resultatet.

Mvh. Michael.

Fra : Rado

Dato : 06-06-08 12:26

On Fri, 06 Jun 2008 00:35:29 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>Hehe. Den er meget god.

Min pointe var primært at når en person der er under alternativ
behandling lemlæstes eller dør på grund af behandlingen (hvilket
faktisk sker temmelig sjældent, og kun med tvivlsomme metoder), så er
det på forsiden af alle medierne, mens vi ikke hører ret meget om de
mange der dør eller lemlæstes af lægebehandling.

> [...]
>højde for folk der i et sygdomsforløb skifter imellem alternativ og
>konventionel medicin, imens du er igang.

Det får du ikke noget ud af alligevel med hensyn til at forstå hvordan
tingene i virkeligheden hænger sammen. Hvis vi virkelig skal analysere
hele det område og have factsene på bordet her så ender vi et helt
andet sted. Nemlig der at det i realiteten er ligegyldigt hvilken
behandlingsform du vælger, sålænge du tror tilstrækkeligt på
behandlingen effektivitet.

At jeg alligevel er fortaler for visse former for alternativ medicin
fremfor den etablerede skyldes flere ting:

1. de har ingen negative virkninger eller bivirkninger - i værste fald
virker de bare ikke (hvilket primært skyldes individuelle psykologiske
faktorer eller uvidenhed).

2. man skærer ikke i kroppen eller fjerner vigtige dele af den eller
fylder den med giftige kemikalier eller dødelige stråler. De medfører
intet ubehag fysisk eller psykisk.

3. de handler generelt om arbejde med naturen i stedet for mod den, og
stimulere kroppen til at helbrede sig selv, hvilket den sagtens kan
næsten uanset hvad den fejler (sundhed er kroppens normale tilstand)
hvis bare man anvender den rigtige strategi og patienten på det
psykologiske plan "tillader" sig selv at blive rask, og tror på det er
muligt. De sidste to ting er faktisk det allerstørste problem i den
her form for behandling.

4. de er baseret på en virkelig og tilbundsgående forståelse at
sammenhængen mellem krop og psyke hvilket netop er det der gør dem så
effektive, når man ellers forstår at udnytte dem rigtigt.

På alle 4 punkter er de behandlingsformer jeg er fortaler for
lægevidenskaben overlegne.

Der er iøvrigt særdeles solid evidens for at en af de vigtigste
faktorer i al helbredelse er troen på at den behandling man modtager
virker. Det gælder både konventionel og alternativ behandling. Dette
understreges af at de former for alternativ behandling der udelukkende
er baseret på tro eller psykologiske metoder som regel også er de der
medfører de mest radikale og varige helbredelser, primært fordi man
her har den indsigt der gør det muligt at udnytte kroppens
selvhelbredende kræfter optimalt. Placeboeffekten er kun toppen af
isbjerget, en svag indikation af de muligheder der er på det her
område.

Her er et eksempel:

"Tumors That Melt Like Snowballs on a Hot Stove

Understanding the role such factors play in a placebo's effectiveness
is important, for it shows how our ability to control the body
holographic is molded by our beliefs. Our minds have the power to get
rid of warts, to clear our bronchial tubes, and to mimic the
painkilling ability of morphine, but because we are unaware that we
possess the power, we must be fooled into using it. This might almost
be comic if it were not for the tragedies that often result from our
ignorance of our own power.

No incident better illustrates this than a now famous case reported by
psychologist Bruno Klopfer. Klopfer was treating a man named Wright
who had advanced cancer of the lymph nodes. All standard treatments
had been exhausted, and Wright appeared to have little time left. His
neck, armpits, chest, abdomen, and groin were filled with tumors the
size of oranges, and his spleen and liver were so enlarged that two
quarts of milky fluid had to be drained out of his chest every day.

But Wright did not want to die. He had heard about an exciting new
drug called Krebiozen, and he begged his doctor to let him try it. At
first his doctor refused because the drug was only being tried on
people with a life expectancy of at least three months. But Wright was
so unrelenting in his entreaties, his doctor finally gave in. He gave
Wright an injection of Krebiozen on Friday, but in his heart of hearts
he did not expect Wright to last the weekend. Then the doctor went
home.

To his surprise, on the following Monday he found Wright out of bed
and walking around. Klopfer reported that his tumors had "melted like
snowballs on a hot stove" and were half their original size. This was
a far more rapid decrease in size than even the strongest X-ray
treatments could have accomplished. Ten days after Wright's first
Krebiozen treatment, he left the hospital and was, as far as his
doctors could tell, cancer free. When he had entered the hospital he
had needed an oxygen mask to breathe, but when he left he was well
enough to fly his own plane at 12,000 feet with no discomfort.

Wright remained well for about two months, but then articles began to
appear asserting that Krebiozen actually had no effect on cancer of
the lymph nodes. Wright, who was rigidly logical and scientific in his
thinking, became very depressed, suffered a relapse, and was
readmitted to the hospital. This time his physician decided to try an
experiment. He told Wright that Krebiozen was every bit as effective
as it had seemed, but that some of the initial supplies of the drug
had deteriorated during shipping. He explained, however, that he had a
new highly concentrated version of the drug and could treat Wright
with this. Of course the physician did not have a new version of the
drug and intended to inject Wright with plain water. To create the
proper atmosphere he even went through an elaborate procedure before
injecting Wright with the placebo.

Again the results were dramatic. Tumor masses melted, chest fluid
vanished, and Wright was quickly back on his feet and feeling great.
He remained symptom-free for another two months, but then the American
Medical Association announced that a nationwide study of Krebiozen had
found the drug worthless in the treatment of cancer. This time
Wright's faith was completely shattered. His cancer blossomed anew and
he died two days later.

Wright's story is tragic, but it contains a powerful message: When we
are fortunate enough to bypass our disbelief and tap the healing
forces within us, we can cause tumors to melt away overnight.

In the case of Krebiozen only one person was involved, but there are
similar cases involving many more people. Take a chemotherapeutic
agent called cis-platinum. When cis-platinum first became available
it, too, was touted as a wonder drug, and 75 percent of the people who
received it benefited from the treatment. But after the initial wave
of excitement and the use of cis-platinum became more routine, its
rate of effectiveness dropped to about 25 to 30 percent. Apparently
most of the benefit obtained from cis-platinum was due to the placebo
effect." (Michael Talbot, The Holographic Universe)

Mere her:

http://5-dimension.org/members/talbot/HU-90-97.pdf

Og et ud af mange eksempler på hvad målrettet alternativ behandling af
denne slags kan udrette:

http://5-dimension.org/members/misc/VEV86-1-Brofman.pdf

Fra : Ben 9

Dato : 06-06-08 15:47

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> --
> Rado
>
> The greatest obstacle to discovery is not ignorance

mangler lige en vigtig dødsårsag:

At leve - 100 pct

Fra : Rado

Dato : 08-06-08 10:05

On Fri, 6 Jun 2008 16:47:25 +0200, "Ben 9" <hvad.sk@l.man.sige> wrote:

>mangler lige en vigtig dødsårsag:
>
>At leve - 100 pct

Det handler jo heller ikke om at undgå døden, men om at forblive sund
og rask så længe man lever.

Fra : Ben 9

Dato : 08-06-08 11:04

> Det handler jo heller ikke om at undgå døden, men om at
> forblive sund
> og rask så længe man lever.

i den her gruppe er det nu ellers indtrykket at det mest er typer
der helst vil undgå døden der skriver - omend det er sjældent
nogen overhovedet skriver...

..... al tro (religion) handler dybest set om angsten for døden.
Nævn en tro der ikke handler om hvad der sker når dit kadaver
stopper med at fungere....

Fra : Rado

Dato : 09-06-08 12:19

On Sun, 8 Jun 2008 12:04:18 +0200, "Ben 9" <hvad.sk@l.man.sige> wrote:

> [...]
>
>.... al tro (religion) handler dybest set om angsten for døden.
>Nævn en tro der ikke handler om hvad der sker når dit kadaver

Det er vel naturligt at uvidenhed om ens skæbne skaber en eller anden
form for angst. Derfor er det vel også naturligt at man ønsker at vide
så meget som muligt om så meget som muligt, inklusive hvad der sker
efter døden. At de religiøse så ikke altid kan blive enige om det er
så en anden ting...

Fra : Ben 9

Dato : 09-06-08 18:12

> [...]
> sker
> efter døden. At de religiøse så ikke altid kan blive enige om

tjae - jeg bruger nu helst livet på livet og ikke på døden

jeg lever helst i nuet - det gir det største kick

at tænke med angst på morgendagen er spild af i dag der ellers ku
være vildt fed, så hver ting til sin tid

og sku det endelig ske at der er noget efter døden, så blir jeg
da glædeligt overrasket - og ryger jeg i helvede bekræfter det jo
blot mine tanker om en gud, nemlig at en sådan tingest må være
behæftet med nogle gevaldige fejl - bare kig ud af vinduet hvis
du er i tvivl.......

Fra : Poul Nielsen

Dato : 12-06-08 20:40

"Ben 9" <hvad.sk@l.man.sige> skrev i en meddelelse
> [...]
> tanker om en gud, nemlig at en sådan tingest må være behæftet med nogle
> gevaldige fejl - bare kig ud af vinduet hvis du er i tvivl.......

Hvis du ryger i helvede, så kan der sgu da ikke være fejl på den gamle.

Fra : Cindy

Dato : 23-09-08 19:39

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen news:48517bc7$0

> Hvis du ryger i helvede, så kan der sgu da ikke være fejl på den gamle.

Mere interessant er: - Hvordan døde han?

Cindy