Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Erfaring med silent kort ?
Fra : J

Dato : 03-06-08 08:51

Jeg har lige nu et asus EN8600 GT/HTDP m. 512 Mb ram. Det er helt
silent og fylder 2 slots. Jeg synes, at det bliver meget varmt. Selv
om jeg ikke spiller med det.

kan det tåle det ?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387514&searchArea=&Soegeord=

MSI laver nogle kort med heatpipes om til den side af kortet, der
vender opad:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418656&searchArea=&Soegeord=

Det er ganske vist et radeon 2600pro kort.

Eller skal man hellere vælge noget fra gigabyte med en zalman køler
på, som altså har blæser.

Jeg spiller ikke. Men vil gerne have meget skarp 2D på fra en 24 til
en 30" monitor, og så noget compiz 3D i linux.

mvh

John

Fra : Dorph

Dato : 03-06-08 10:18

> Jeg har lige nu et asus EN8600 GT/HTDP m. 512 Mb ram. Det er helt
> silent og fylder 2 slots. Jeg synes, at det bliver meget varmt. Selv
> om jeg ikke spiller med det.
>
> kan det tåle det ?

Jeg vil ikke tro det er godt - i min ene computer har jeg et 7300gt silent
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223064&searchArea=&Soegeord=
og det blev over 80c varmt (ingen spil) indtil jeg startede blæseren der
sidder forrest i
mit kabinet, da faldt temp på kortet til 45-50c.
Fælles kan man vel sige om disse "silent" kort at der bør være en god
"airflow" i selve
kabinettet. Jeg har en 120mm blæser forrest i kabinet der suger luft ind og
en 120mm
blæser bagerst i kabinet der suger luft ud - kan stort set ikke høres.

Dorph

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-06-08 05:49

J wrote:

> Jeg har lige nu et asus EN8600 GT/HTDP m. 512 Mb ram. Det er helt
> silent og fylder 2 slots. Jeg synes, at det bliver meget varmt. Selv
> om jeg ikke spiller med det.

Har du et godt airflow i kabinettet?

Jesper Poulsen