Connecte til en msSqlExpress over internet~
Fra : MooreHojer

Dato : 02-06-08 23:01

Hej NG's
(dette er en crosspost mellem dk.edb.database og
dk.edb.programmering.dotnet)

Jeg har et lille problem med at connecte med en sqlExpress database over
internettet.
Jeg kan sagtens få forbindelse over det lokale netværk ved at bruge
'192.168.10.20\SQLEXPRESS'm som host i min kode.Men når jeg skal have fat i
den "udefra" så kan jeg ikke bruge '89.249.13.101\SQLEXPRESS' til at
connecte.
Problemet ligger i at for at der jo skal det SQLEXPRESS på ved en
msSqlExpress-database, for tester jeg med en mySQL-database, kan jeg sagtens
få forbindelse udefra, da den ikke kræver dette ekstra.

Er der nogen der har en løsning pådette problem?
Selv om det kan løses ved at bruge mySQL, ønskes msSqlExpress anvendt, af
hensyn til samspillet med de øvrige systemer.

Denne post er sendt som en crosspost mellem dk.edb.database og
dk.edb.programmering.dotnet, da det er en database der driller og det er fra
C# jeg prøver at få adgang. Da jeg kun har ca. 14 dages erfaring med begge
aner jeg ikke hos hvem af dem skylden ligger, så derfor prøver jeg i begge
grupper, og håber der nogen der kan hjælpe.

På Forhåns Tak!

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 02-06-08 23:03

For en god ordens skyld skal det lige nævnes at der *er* åbnet for port
1433 og 1434 i både den fysiske firewall go den på maskinen.

--
MooreHojer

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 03-06-08 00:15

MooreHojer wrote:
> [...]
> aner jeg ikke hos hvem af dem skylden ligger, så derfor prøver jeg i begge
> grupper, og håber der nogen der kan hjælpe.

Du skal ikke angive instans navn.

Når du connecter på IP adresse så skal du kun angive IP navn/nummer
og port nummer (default 1433).

Hvis der er flere instanser på hver maskine, så lytter de på forskellige
porte og port nummer angiver derfor implicit instans.

Eksempel på en connection strings:
"Server=192.168.1.130;Network
Library=DBMSSOCN;Trusted_Connection=False;Database=Test;User
ID=sa;Password="
"Server=arnepc3,1639;Database=Test;User Id=sa;Password=xxxx"

Arne

Fra : MooreHojer

Dato : 03-06-08 00:48

> Når du connecter på IP adresse så skal du kun angive IP navn/nummer
> og port nummer (default 1433).

Det har jeg forsøgt og det virker ikke, men når du siger det skal virke
tjekker jeg en ekstra gang... og nej det virker stadig ikke
Så tjekker jeg selve opsætningen af serveren én gang til, og ja der er åbnet
og viderestillet for de rigtige port....
Så åbner man 'SQL Server Configuration Manager' og tjekker at TCP/IP er
enabled under 'Protocols for SQLEXPRESS' og det er det....
Så får man en skør tanke -> åbner 'Properties'/ 'IP addresses' for TCP/IP og
ser at den af en aller anden grund er sat med 2727 som port i stedet for
1433... ændre det og nur virker det

Takker For Hjælpen!

--
MooreHojer

Fra : SparreZ

Dato : 04-06-08 09:06

Så får man en skør tanke -> åbner 'Properties'/ 'IP addresses' for TCP/IP og
> ser at den af en aller anden grund er sat med 2727 som port i stedet for
> 1433... ændre det og nur virker det

Bare lige en sidebemærkning. Hvis ikke det betyder det store for dig hvilken
port du skal forbinde til vil jeg foreslå dig måske at ændre porten, f.eks.
til noget i 20000'erne.

Hvis jeg åbner op for min SQL på standard porten bliver den med det samme
forsøgt logget ind på. Min eventlog bliver helt fyldt op af Failure Audit's.
Der er vel et forsøg hvert 2. sekundt døgnet rundt.

Bare lige et forslag, kan godt være at sikkerheden er iorden og folk ikke
kan komme ind, men det er nu mere rart at de slet ikke får forbindelse :)

--
Christian

Fra : MooreHojer

Dato : 04-06-08 10:23

> [...]
> kan komme ind, men det er nu mere rart at de slet ikke får forbindelse :)

Det er hermed gjort
Takker!

--
MooreHojer