Java og named pipe
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 01-06-08 21:59

Hej NG,

Jeg er i gang med at udvikle en client/server løsning hvor klient-delen
faktisk er et framework som andre kan bruge til at få serveren til at udføre
diverse funktioner.

dette framework skal være tilgængelig for både java og native applikationer,
hvilket er implementeret.

Serveren kan, på baggrund af en række policies, godkende og/eller afvise at
udføre funktioner for klienterne.

Jeg har lavet et program der kører på hver klient-maskine der altid har den
nyeste udgave af den policy der er gældende for den aktuelle klient.

Det er nu meningen at klienterne skal spørge dette program om et givent
"funktions-kald" til serveren er tilladt, eller om de bliver afvist.

Programet er skrevet i C++ og åbner en named pipe kaldet

\\.\myPipe

Hvordan forbinder jeg til denne, fra java? Jeg ville gerne undgå at skulle
gennem JNI.

/Kasper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-06-08 22:34

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 02-06-08 00:41

Michael Rasmussen wrote:

> En named pipe er jo en ganske almindelig fil i *nix, så FileInputStream
> eller FileReader burde vil kunne gøre det.

#Programet er skrevet i C++ og åbner en named pipe kaldet
#
#\\.\myPipe

Navnet på den pipe giver mig andre associationer end *nix ...

(omend jeg ville tro at det skulle være \\.\pipe\myPipe)

Arne

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 02-06-08 13:21

Arne Vajhøj skrev:
> [...]

Det jeg leder efter er en måde for to processor at foretage
to-vejs-inter-process-kommunikation.

Jeg vil se på dit eksempel, men er ikke helt sikker på hvordan jeg får
det til at virke, uden at skulle lave to FIFO, hvilket jeg ikke synes er
pænt og også vil kræve en ændring i "modtager" programmet.

> [...]
>
> Navnet på den pipe giver mig andre associationer end *nix ...
>
> (omend jeg ville tro at det skulle være \\.\pipe\myPipe)

Korrekt, jeg var vist lidt træt da jeg skrev det. Skrev fra hukommelsen.

/Kasper

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 08-06-08 20:18

On Mon, 02 Jun 2008 14:21:26 +0200, Kasper Lindberg <NoSp@m.invalid> wrote:

> [...]
> det til at virke, uden at skulle lave to FIFO, hvilket jeg ikke synes er
> pænt og også vil kræve en ændring i "modtager" programmet.

jTDS driveren (til MSSQL) bruger vist RandomAccessFile når den åbner en
named pipe connection op mod en database. Prøv evt. at kaste et blik i
deres sourcekode (http://jtds.sourceforge.net).

Venlig hilsen
--
/Max - rotvel AT gmail DOT com

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 17-06-08 11:47

news.sunsite.dk skrev:
> jTDS driveren (til MSSQL) bruger vist RandomAccessFile når den åbner en
> named pipe connection op mod en database. Prøv evt. at kaste et blik i
> deres sourcekode (http://jtds.sourceforge.net).

interessant, jeg ser på det

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-06-08 00:12