ringer flere tlf med et omstillingsanlæg ?
Fra : Mikkel45

Dato : 01-06-08 18:38

Hej
Jeg vil gerne have sat et omstillingsanlæg op i huset, så vi kan ringe
internt i huset når der evt er serveret mad, og drengene skal have besked,
eller når jeg selv er i værkstedet, m.m.
Men kan jeg sætte alle telefoner til at ringe samtidig når vi bliver ringet
op udefra, eller er det kun ved omstillingsdamen der ringes op, for så er
det smarte væk i min ide.
Hvis dette kan lade sig gøre, er jeg på jagt efter et anlæg til meget
billige penge.

Mvh
Mikkel

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 01-06-08 22:27

> Men kan jeg sætte alle telefoner til at ringe samtidig når vi bliver
> ringet op udefra, eller er det kun ved omstillingsdamen der ringes op, for
> så er det smarte væk i min ide.

Hej Mikkel.

Det er et både og svar. For nogle anlæg kan, andre ikke.
Du bliver nød til at udse dig et anlæg for derefter at spørge til om det kan
lade sig gøre.
Men generalt kan nyere anlæg det du søger.

Selv har jeg en Mezzo824, en efterhånden ældre sag, men den kan det den skal
som "hustelefon".
Og jeg er overbevist om at du efterhånden kan finde sådan en fætter for en
ringe sum, da jeg ved de bliver kasseret til den store guldmedalje, da den
til firmabrug ikke længere lever op til nutidens krav.
Ved at det tidligere TDC Erhverv ikke længere supportere dem og som derfor
smider dem ud ved nysalg/opsætning af nyt anlæg til firmaer.

Ellers er der Mezzo's små søskende, som kan nøjagtigt det samme, bare de er
mindre i antal af byliner/lokalnumre.
Her kan du søge efter Menuet 105, 206, 308.
For at finde ud af hvilke specifikationer de forskellige har, skal du bare
se på 100 cifferet der fortæller hvor mange bylinier og en'er og ti'er
ciffer angiver antal lokalnumre.
Dette gælder også Mezzo, dog KAN den være bestykket med mindre, da denne
model er modulopbygget og fra fabrikant som standard leveret med 2 kort som
4-12 bestykning, hvor man kunne udbygge med 2 ekstra kort og opnå 8-24
bestykning.

Håber det hjalp dig lidt, men da der er så mange producenter og typer at
vælge imellem, så kan jeg ikke entydigt anbefale dig et.
Men held og lykke.

Allan Olsen.

Fra : Mikkel45

Dato : 05-06-08 10:43

Hej Allan

1000 tak for din hjælp, jeg har nu været inde og kikke efter samme anlæg som
dit, og har da også fundet et enkelt,
Er der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg går ud og køber et sådant
anlæg.

Mvh
Mikkel

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 05-06-08 23:49

> [...]
> som dit, og har da også fundet et enkelt,
> Er der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg går ud og køber et sådant

Tja, jeg ville nok bede om at få sat strøm til anlægget og så få koblet
mindst 2 apparater på, et på hver sit lokalnummer.
Så ville jeg nok tjekke at det virkede ved at ringe mellem disse 2 numre.
Prøv også at kalde en bylinie ved at trykke 0 (eller 801 til 808 for direkte
byliniekald, hvis ikke der er spærret for det) for at få den første ledige
bylinie.
Men, men. Anlægget KAN være sat op til, at der er spærret for tilgang til
bylinier, så dette er ikke entydigt for om anlægget virker.

Men anlægget kan være programmeret til så mange mærkelige indstillinger, så
det kan være en god idé at lave en reset på anlægget.
Hent evt. vejledningerne hér: http://www.voxtream.com/p108.asp, de vil være
helt uundværelige hvis du skal have lidt glæde af anlægget.

Held og lykke til.

Allan

Fra : MPC

Dato : 09-07-08 14:06

On 1 Jun., 19:38, "Mikkel45" <in...@mail.dk> wrote:> Hej
> [...]
> det smarte væk i min ide.
> Hvis dette kan lade sig gøre, er jeg på jagt efter et anlæg til meget

Hej Mikkel
Jeg har et helt nyt omstillings anlæg der aldrig har været monteret
som er tilsalg.
Det har en bylinie og 4 lokal numre og heder " Kirk Dectra "
Det kan alt mellem himmel og jord og jeg kan slet ikke nævne alt her,
men bare lige et par ting.
Der kan sættes rundringning på så når der kommer et bykald ind så
ringer alle lokal numrene
på skift til en af telefonerne bliver taget. Der kan laves direkte
indvalg så man kan ringe direkte
ind på den enkelte lokal telefon udefra byen. Der er personsøgning med
at hver mand har en ringe kode og så
kan man sætte ekstern klokker op i huset, og når den man søger i
familien høre sin kode går han til nærmeste telefon
og tager den og forbindelse til ham der vil tale med en. Der er
hotline det vil sige har du små børn der skal til og være hjemme for
første gang skal de blot tage røret af telefonen og den ringer til din
mobil, de skal ingen numre huske, den
ringer bare op. der kan sættes ekstra udstyr på så man kan tænde og
slukke for noget i hjemmet.
Er bylinien optaget bestiller men den så telefonen ringer når den er
ledig, og derved får man lov efter tur at få
bylinien. Den kan skelme hvis en fax ´kommer ind at den ryger over på
et lokal nummer hvis man har en fax.
Og masser af andre sjove ting, et rigtig anlæg for en der vil lege,
prisen er 2000 kr. for det.i original embalage
og med manual og det hele.Anlæget er meget lille og fylder intet og
kan placeres alle steder, ca. 20 x 15 x 6 cm. er
centralen.
Mvh
Morten