Billeder af rødstjertepar og en enkelt blå~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-06-08 14:46

http://frodonifinger.dk/roedstjert/album/

Go fornøjelse!

Til info så er billederne skudt ved en kammerats redekasse nær Thorsager,
hvor han har både skov, sø, krat og eng.
Billederne er skudt fra bilen 4,5 meter fra redekassen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Per, Herringe

Dato : 01-06-08 21:16

I meddelelse: 4842a81b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
skrev Frodo Nifinger bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> Thorsager, hvor han har både skov, sø, krat og eng.
> Billederne er skudt fra bilen 4,5 meter fra redekassen.

Hej
Dejlige billeder. Hvilket objektiv har du brugt?
Eneste mulighed for at forbedre ville for mig at se være at gå med i ISO
(evt. ved at bruge stativ og fjern- eller trådudløser)
Imponerende som D3éren klarer de høje ISO-tal, men der kan trods alt ses
lidt gryn

Til sammenligning (under bedre lysforhold) Blåmejse fra samme afstand på 160
ISO med D200.

http://picasaweb.google.com/p.herholdt/Fugle

--
MVH Per, Herringe

Fra : Per, Herringe

Dato : 01-06-08 21:28

I meddelelse: 48430383$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Per, Herringe bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> ses lidt gryn
>
> Til sammenligning (under bedre lysforhold) Blåmejse fra samme afstand

UPS, jeg er så vant til at se dig i fotogruppen at jeg gik lidt galt i byen

--
MVH Per, Herringe

http://picasaweb.google.com/p.herholdt/Fugle

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-06-08 22:11

"Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt gryn
>
> Til sammenligning (under bedre lysforhold) Blåmejse fra samme afstand på

Den er da nydelig.
Lavere ISO ville ikke ha hjulpet mig, siger min erfaring med småfugle.
De bevæger sig i hurtige ryk, slår tit med vingerne, og nu sad jeg i bilen.
En beanbag ville ha hjulpet - måske, men småfugle er svære pga deres
motorik/bevægelesmønster.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger