Regnskabsprogram til ca. 100 bilag årligt ~
Fra : Steen Suder

Dato : 31-05-08 14:11

Min revisor har gennem flere år brokket sig over mit bogholderisystem
(sql-ledger), da han ikke kan lide måden det gør flere ting på.

Jeg skal have anskaffet mig et eller andet billigt system til 50-100 bilag
og et par årlige momsafregninger, som er nemt at have med at gøre og som
opfylder kravene (praksis/lovgivningsmæssigt).

Er SummaSummarum standard den eneste mulighed?

--
Steen Suder

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 05:56

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have anskaffet mig et eller andet billigt system til 50-100 bilag
> og et par årlige momsafregninger, som er nemt at have med at gøre og som
> opfylder kravene (praksis/lovgivningsmæssigt).

Jeg har indtil nu været ganske tilfreds med herasoft. Har brugt det siden
ca. 1986. Min sidste opdatering er fra før 2000. Kassekladen kan være
vilkårlig lang. Det indebærer, man kan køre selve bogføringen 1 gang om
året. Skønt, når man skal rette fejl før aflevering til revisor.
De sender gratis demoversioner.

Nico

Fra : NewsGroups

Dato : 01-06-08 12:21

> [...]
> opfylder kravene (praksis/lovgivningsmæssigt).
>
> Er SummaSummarum standard den eneste mulighed?

Jeg brugte et xcel ark fra www.stjernerevision.dk i starten op til 200 bilag
mener jeg - rigeligt til hvad jeg havde brug for - men gik så over til
Summas.. da jeg havde brug for faktureringsdelen også...

Fra : Claus Agerskov

Dato : 03-06-08 11:43

Steen Suder skrev:
> [...]
> opfylder kravene (praksis/lovgivningsmæssigt).
>
> Er SummaSummarum standard den eneste mulighed?

Du kan også tage et kig på SALDI.

http://www.saldi.dk/

Med kun 100 bilag om året, kan du muligvis klare dig med den gratis løsning.

SALDI er lige som SQL-Ledger open source.

De herligste hilsner
--
Claus Agerskov, koordinator, ca@saldi.dk, tlf 27 59 69 96
SALDI, c/o DANOSOFT, Smedievej 66, 3400 Hillerød

SALDI - det frie økonomisystem på dansk .oO( www.saldi.dk )

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 06-06-08 16:37

> [...]

> og et par årlige momsafregninger, som er nemt at have med at gøre og som
> opfylder kravene (praksis/lovgivningsmæssigt).

Jeg bruger et web-baseret system, e-conomic.dk, fordi jeg simpelthen gider
ikke tage backup, administrere regler der hele tiden ændres, vedligeholde
valutakurser, interface til "det offentlige"s betalingsportaler og alt det
andet fnadder (som jo heller ikke er mit arbejde).

Det koster så 149, per måned, men jeg synes at det er penge givet godt ud.

http://e-conomic.dk/website/default.asp

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-06-08 22:10

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk>
skrev i en meddelelse news:48495992$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det koster så 149, per måned, men jeg synes at det er penge givet godt ud.
>
> http://e-conomic.dk/website/default.asp

Den løsning vil så koste Steen 17,88 Kr pr. bilag

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 10-06-08 18:21

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Den løsning vil så koste Steen 17,88 Kr pr. bilag

Jah - den koster mig lige p.t. 149 - men det går jo 2x værre ud over Skat
)