Det ene (8800GTX) eller det andet (3870 X2~
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 31-05-08 09:53

Jeg planlægger at bygge min egen gaming-pc, og kan ikke rigtig bestemme
mig for hvilken grafik-vej jeg skal følge - NVIDIA eller AMD.

Performance-mæssigt er der ikke den store forskel på de to nævnte kort
(så vidt jeg kan se - ret mig gerne), og de koster begge omkring
2000-2500 kr.

Så hvad er det gode argument for at vælge det ene fremfor det andet?
I fremtiden vil jeg sikkert opgradere til en dobbelt-kort opsætning
(SLI/Crossfire)

Kommentarer velkomne.
Flemming

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-06-08 09:24

"Flemming Holm Jensen" skrev

> Jeg planlægger at bygge min egen gaming-pc, og kan ikke rigtig bestemme
> mig for hvilken grafik-vej jeg skal følge - NVIDIA eller AMD.

Undersøg om ATI/AMD kortet har problemer mht varme etc
Jeg er løbet noget sur i ATI modellerne (X1950XT) efterhånden pga
varme/holdbarhed og er skiftet til NVidia kort permanent (Asus 8800GTX)

- Peter

Fra : Frandsen

Dato : 02-06-08 10:31

"Flemming Holm Jensen" <flemse_@_stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Så hvad er det gode argument for at vælge det ene fremfor det andet?

Det er nærmest er religiøst spørgsmål

> I fremtiden vil jeg sikkert opgradere til en dobbelt-kort opsætning
> (SLI/Crossfire)

Fremtiden har det med at ændre sig, men tænk på, at SLI/Crossfire bruger
mere strøm og udvikler mere varme.

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 02-06-08 21:23

Frandsen skrev:
> "Flemming Holm Jensen" <flemse_@_stofanet.dk> skrev i meddelelsen
>
> Det er nærmest er religiøst spørgsmål

Jeg ved det. Jeg var heller ikke sikker på at jeg turde spørge

> Fremtiden har det med at ændre sig, men tænk på, at SLI/Crossfire bruger
> mere strøm og udvikler mere varme.

Den er jeg med på.
Der bliver tænkt på rigelig power og køling fra starten af.

Min mission er vel at finde den grafikløsning der bedst kan holde i
nogle år. Jeg gider ikke købe nyt grafikkort hver ½ år eller noget.....

Derfor er jeg også parat til at betale - næsten - hvad det koster, for
at få den løsning der er mest fremtid i. Selvom fremtidssikring normalt
ikke findes indenfor grafik.

Flemming