Vista 64bit og spil? Jeres erfaring, tak.
Fra : Klaus G.

Dato : 29-05-08 18:06

Hej.

Jeg sidder her og spiller Conan, det går udemærket, meeen jeg har 2x1GB RAM
og det er altså lidt i underkanten synes jeg. Jeg sidder så og overvejer om
jeg skal købe 2x1GB mere, eller 2x2GB mere. Sidst nævnte vil jeg kun, hvis
Vista er noget som kan køre spil godt efterhånden. Man har jo hørt så skide
mange skræk historier efterhånden, så man er jo lidt nervøs for om det nu
dutter eller ej.

Problemet er, jeg gamer meget og WinXP er super til det. Men WinXP kan kun
håndtere 4gb RAM, og trækker man det fra den skal bruge til fast adresserum,
så har man reelt set kun 3.2GB tilbage. Det er så såen ok. Men har jeg 6GB
RAM i alt, så vil jeg jo godt nok være træt af at WinXP kun fatter at give
mig 3.2GB til brug. Men på den anden side, sutter Vista 64bit grumt til
spil, så vil jeg sq også være led ved at bruge det system og så give ekstra
penge for de ekstra RAM jo.

Mit hardware:
E6600 2.4@3.2Ghz
Zotac 8800GT 512MB RAM
2x1GB DDR2 Dualchannel RAM
En 10K RPM Raptor disk til system og en til spil.

Erfaringer modtages meget gerne.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-05-08 19:04

Klaus G. wrote:
> Mit hardware:
> E6600 2.4@3.2Ghz
> Zotac 8800GT 512MB RAM
> 2x1GB DDR2 Dualchannel RAM
> En 10K RPM Raptor disk til system og en til spil.

Jeg har kun prøvet Call of Duty 4: Modern Warfare. Jeg syntes det kørte lige
så godt i Vista som i XP. Måske med en aaaaanelse lag (eller tøven?) en gang
imellem i Vista, men det kan også være det bare er mig der er mere hysterisk
overfor den slags end andre

Vista Ultimate SP1 64bit
E6750 2.66@3.2GHz
Inno3D 640MB 8800GTS (G80) 550/1600 @ 600/1800
2x1GB DDR2 Dualchannel RAM
10K Raptor til XP SP3
7K2 Samsung SATA til Vista

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 30-05-08 00:56

Klaus G. skrev:
> Erfaringer modtages meget gerne.

Har 2 pc'ere. Den ene med vista ultimare 64 bit med SP1, den anden med
XP SP3. Begge fvikler Battlefield 2142 glimrende, faktisk er vista
maskinen en lille smugle hurtigere til at joine samme server end XP
pc'en. Men generelt kan jeg ikke mærke forskel om det er på vista eller
XP jeg gamer.

Vista PC specs:

Intel Q6600
4 x 1 DDR2 800 Crossair XMS CL 4
ATI X1950 Pro 512 GDDR3
Samsung Sata II 2 x 500 GB

XP PC

Intel E8400
2 x 1G DDR2 800 OCZ Reaper HPC CL 3
ATI 1950XTX 512 GDDR4
Samsung Sata II 500 GB

I vista score min PC 5.9 i windows experience Index, men igen har slået
de ting fra vi vista jeg enten syntes var irreterende eller ting jeg
ikke bruger, som kun er gejl. Var ikke længe inden jeg også lægger PC nr
2. på vista også. På XP formaterende jeg ret ofte pga. div fejler, hvor
vista bare køre derud af. Sågar har XP været skyld i at min ene 2142
disk er blevet smadre til stykker og stumper.

Mwn når man overvejer skift til vista ville være en ide at undersøge div
driver, programmer, spil med vidre er understøttet af vista. Jeg havde
mit vista stående ca et ½ år på hylden inden alt var understøtte.

Hygge

Dorthe

Fra : Jan

Dato : 30-05-08 07:11

> [...]
> Zotac 8800GT 512MB RAM
> 2x1GB DDR2 Dualchannel RAM
> En 10K RPM Raptor disk til system og en til spil.

Jeg kører vista 64 bit med stor fornøjelse. Det kører faktisk fint hos mig.
Skyldes nok det er en ny pc hvor der vindes vista 64 bit drivere til alle
tingene.

Da jeg kun har købt vista kompatible spil har jeg ikke haft nogen problemer.

MEN

De fleste spil er 32 bit så det kan ikke udnytte et 64 bit operativ system
og med hensyn til ram, mener jeg hvert spil kun kan adressere 2 gb ram, og
da operativsystemet selv bruger en halv gb, så er der god plads, forudsat
man ikke multitasker.

Så skift kun til 64 hvis du har brug for at køre 64 bit programmer eller
mange ram krævende programmer samtidig.
Ellers er merværdien pt. ikke det værd.

Fra : Frandsen

Dato : 30-05-08 10:10

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg kun, hvis Vista er noget som kan køre spil godt efterhånden. Man har
> jo hørt så skide mange skræk historier efterhånden, så man er jo lidt

Tja, på et tidspunkt kommer spillene til "DX10 only", og så er der vel ikke
så meget at rafle om?!
Vi har været turen igennem flere gange. Hver gang der kommer et nyt OS, så
er det langsommere til spil end det gamle OS, men med tiden bliver det
bedre. Jeg er sikker på, at med tiden bliver Vista den bedste Windows
spilplatform indtil den næste OS igen er "spilmodnet"

> [...]
> 64bit grumt til spil, så vil jeg sq også være led ved at bruge det system
> og så give ekstra penge for de ekstra RAM jo.

Personligt har jeg lige samlet et setup med 8GB RAM. I eftermiddag skal jeg
installere både XP og Vista64. Min gamle pc har kun 2GB RAM, og det kan
nogle gange være lige i underkanten ved spil, men jeg er sikkert på, at hvis
den nye kan se 3, et eller andet GB RAM, at så burde der ikke være nogle
problemer med hensyn til det. I øvrigt bliver praktisk taget alle enheder
også hurtigere i den nye, og det har også en betydning for afviklingen.

Fra : Sieger

Dato : 30-05-08 12:11

> [...]
> Zotac 8800GT 512MB RAM
> 2x1GB DDR2 Dualchannel RAM
> En 10K RPM Raptor disk til system og en til spil.

Nu har jeg gamet med Vista i ca. et års tid og jeg må sige at generelt giver
systemet lidt lavere FPS. Men en ting hjælper helt sikkert og det er at slå
Aero fra og alt andet grafisk "gejl" fra - det giver ihvertfald et mere
responsivt system.

Fra : PerX ...

Dato : 31-05-08 16:42

In article <483ee26d$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>,
klaus_godt@hotmail.com says...
> [...]
> RAM i alt, så vil jeg jo godt nok være træt af at WinXP kun fatter at give

Du kan jo få en 64bit XP :)

Fra : Klaus G.

Dato : 01-06-08 23:37

Hej.