Udlæse data fra phpmyadmin?
Fra : Martin Ploug

Dato : 30-05-08 12:17

Hej

Hvordan udlæser man data fra phpmyadmin
(husker ikke min version)til f.eks. et regneark?

Jeg vil gerne have oprettede brugeres e-mail
adresser over i f.eks. et regneark, så jeg
bare kan copy / paste videre derfra.

Kan jeg bruge Export-funktionen til det,
og hvordn er den præcise procedure?

På forhånd tak.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-05-08 13:02

Martin Ploug (slet DYDV7) skrev:
> [...]
> adresser over i f.eks. et regneark, så jeg
> bare kan copy / paste videre derfra.
>
> Kan jeg bruge Export-funktionen til det,

Den præcise procedure afhænger af versionen, så du må selv prøve dig frem.

Men på eksport-billederne er der flere optioner, som giver data, der kan
læses af Excel. F.eks. 'Microsoft Excel 2000' eller 'CSV til MS Excel'

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-05-08 17:29

Hej Gert

Tak for det.
Det virker fint nok til Word og Excel.
Det undrer mig dog lidt, at det kun er
til 2000-udgaverne og ikke også til
nyere. Men det har måske ikke så meget
at sige.

/Martin

Martin Ploug
Skejbytoften 107 3. th.
8200 Århus N

Tlf. 8628 9969
Mobil: 2284 1057

E-mail: mploug@pc.dk
Web: http://www.musiklokaler.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-05-08 21:57

Martin Ploug skrev:
> Hej Gert

> [...]

Ikke en rygende snus..

Årsagen er den simple, at i bund og grund er der jo tale om en helt
almindelig komma/semikolonsepareret fil, som blot sendes direkte til
Excel - uanset versionen.

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-05-08 10:04

Hej Gert