Dansk Net oplevelse
Fra : Henrik

Dato : 30-05-08 10:55

Jeg tilslutter mig koret:

Jeg har også for en måneds tid siden bestilt 5/1 adsl hos Dansk Net.

Har fået en email om, at de har indsendt en fuldmagt til TDC om
overflyttelse af abonnnement for over 2 uger siden. Nu sker der bare heller
intet.........

- De kan ikke ringes op
- Svarer ikke på emails

Gad vide om det er muligt at komme ud af aftalen igen, men det er ikke sådan
lige at finde ud af; jeg kan jo ikke komme i kontakt med dem...

Mvh
Henrik

Fra : simon

Dato : 30-05-08 11:11

Henrik skrev:
> [...]
>
> Gad vide om det er muligt at komme ud af aftalen igen, men det er ikke sådan
> lige at finde ud af; jeg kan jo ikke komme i kontakt med dem...

Hej Henrik.
Jeg er også ved at få kolde fødder nu og har derfor
skrevet følgende brev til dem i dag:
"Tak for denne mail samt tilsvarende mail vedrørende overflytning af
telefonnummer.
Jeg fik den 19. maj brev fra TDC om opsigelsen af bredbåndstelefoni og
internet til den 19. juni - til nedtagelse denne dag mellem kl. 8.00 og
9.00.

Jeg regner med, at I også har fået samme meddelelse fra TDC.

Jeg regner også med at få en leveringsdato fra jer i løbet af næste uge
sammen med det nødvendige udstyr (Zyxel P2602R-D1A).
Jeg forventer, at leveringsdatoen bliver i umiddelbar tilknytning til
det tidspunkt, TDC nedtager min internet+telefoni.

Grunden til min henvendelse er, at adskillige personer i nyhedsgruppen
vedr. dk.edb.internet.udbydere.xdsl har givet udtryk for, at de ikke har
hørt noget fra jer trods en umiddelbar nedlukning af deres eksisterende
net, og jeg vil ikke stå i samme situation som dem (uden internet og
telefoni)

Derfor vil jeg sikre mig, at jeg får det bestilte til en bestemt dato.

med venlig hilsen"

jeg håber at få en reaktion på brevet med et svar på leveringsdato.
mvh
simon

Fra : simon

Dato : 30-05-08 12:43

simon skrev:
> [...]
Hej igen Henrik.
Har lige kontaktet TDC.
Man man godt nå at fortryde, hvis man gør det inden
tidspunktet for nedtagningen, du skal bare ringe
til TDC på 80808010
/simon

Fra : Henrik

Dato : 30-05-08 13:36

Hej Simon,
tak for din information.

Jeg befinder mig egentlig i den situation, at jeg at jeg skal have fundet
mig en ny udbyder i det jeg skifter arbejdsplads.

Har haft hjemmearbejdsplads og står nu selv for forbindelsen i forbindelse
med et jobskifte. Min forbindelse er derfor opsagt af min arbejdsgiver pr.
30.06.08 og derfor havde jeg bestilt hos Dansk Net.

Jeg ønsker ikke forbindelsen hos Dansk Net på baggrund af de seneste indlæg
i gruppen. Men hvorledes jeg kan annullere den ved jeg ikke.

Mvh
Henrik

Fra : Henrik

Dato : 30-05-08 13:51

Hej Simon,
hvad så med den halve års binding...

Hænger du på den?

Mvh
Henrik

Fra : simon

Dato : 30-05-08 14:00

Henrik skrev:
> Hej Simon,
> hvad så med den halve års binding...
>
> Hænger du på den?
>
> Mvh
> Henrik

Hej.
Det ved jeg ikke.
Men hvis jeg ikke får svar fra dem senest mandag eftermiddag,
hvilket svarer til deres egen opgivne svartid på mail (2-4 dage),
så skriver jeg til dem, at jeg betragter min bestilling
som annulleret, hvis de ikke reagerer, og kommer med en installations-
dato, det har de jo haft 10 dage til nu - og som sådan får de heller
ingen penge.
/simon

Fra : Peter

Dato : 30-05-08 08:17

Tænkte på, har de lukket for tilgangen af nye kunder eller tager de
stadig imod ordrer?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-08 11:39

On 30 Maj, 11:54, "Henrik" <in...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> Har fået en email om, at de har indsendt en fuldmagt til TDC om
> overflyttelse af abonnnement for over 2 uger siden. Nu sker der bare heller

Hmm ik, det var da alligevel flot at du har fået besked.. Jeg har
intet hørt omkring overflytning, selvom det er afsendt fuldmangt
tilbage til den ca., 25feb.

> - De kan ikke ringes op

Kan de ikke ringet op mere? De seneste gange jeg har ringet har der
dog været ventetid på over 40minutter, og de gange jeg har ringet har
der højst været 2-3 forskellige kundeservice medarbejdere...Det er da
helt sikkert firmaet ikke har tilpasset deres medarbejderstaff, efter
at vidersælge TDC bredbånd.

> - Svarer ikke på emails

Næe, de har endnu ikke svaret på nogle af mine mails, og det var
ellers tilbage i februar..

> Gad vide om det er muligt at komme ud af aftalen igen, men det er ikke sådan
> lige at finde ud af; jeg kan jo ikke komme i kontakt med dem...

Ja det ved jeg ikke....
Men jeg har fået den første regning, og den passer ikke til det man er
blevet lovet i forbindelse med oprettelse og efterfølgende
forsinkelse.. Selvom jeg specifigt spurtge om det, når min forbindelse
først blev startet 16april, har jeg alligevel fået regning fra
30marts.. og samt fået regning på admistrationsgebyr, selvom jeg da
ikke kan se det nogle andre steder, og ikke taget med i beregning
på¨mindsteudgift over 6måneder...

Min telefon er ikke flyttet eller noget, og det var faktiskt derfor
jeg bestilte nettet for at få flyttet min telefonnummer over inden
31maj..... men det er ikke sket en skid, og nu er mit telefonnummer
gået bort.....
De er meget flinke i telefonen, men der er bare indenting der bliver
udført i praktis....

Nettet virker dog fint, som en TDC.... Men overvejer ikke at betale
regningen, eller kun betale det beløb der passer.

Fra : skibber

Dato : 31-05-08 21:45

On 31-05-2008 19:38:29, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> Nettet virker dog fint, som en TDC.... Men overvejer ikke at betale
> regningen, eller kun betale det beløb der passer.

Hmm hvad så med dit telefon nummer,det kan da ikke sådan
bare forsvinde op i luften ,overflytningen må jo da ligge fast
et eller andet sted.

Jeg bliver sørme mere og mere nervøs over alt det negative
der bliver skrevet her,jeg er især meget nidkær over mit telefon nummer.

/skibber

/skibber

Fra : Rado

Dato : 01-06-08 08:38

On Sat, 31 May 2008 22:45:19 +0200, "skibber" <fredibau@gmail.com>
wrote:

>Jeg bliver sørme mere og mere nervøs over alt det negative
>der bliver skrevet her,jeg er især meget nidkær over mit telefon nummer.

Mon ikke de kommer iorden på et eller andet tidspunkt - de har nok
bare for mange tilmeldinger lige nu.

Så vidt jeg ved er det et stort foretagende - omtrent samme dækning
som TDC (de har eget udstyr selv på vores lille undercentral her, det
er der svjv ingen af de andre udbydere der kører over TDCs centraler
der har). Så man må formode de har god økonomisk rygdækning og dermed
kapacitet til at løse problemerne hen ad vejen.

Jeg overvejer selv at skifte til dansknet, jeg venter bare indtil det
kommer til at fungere lidt bedre, hvad det forhåbentlig gør hen ad
vejen.

Iøvrigt fik jeg at vide at jeg godt kunne beholde min TDC fastnet
telefon selvom jeg skiftede til dansknet bredbånd, så hvis telefonen
er vigtig var det måske en løsning, omend en del dyrere.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : skibber

Dato : 01-06-08 10:08

On 01-06-2008 09:37:52, Rado wrote:

> Iøvrigt fik jeg at vide at jeg godt kunne beholde min TDC fastnet
> telefon selvom jeg skiftede til dansknet bredbånd, så hvis telefonen
> er vigtig var det måske en løsning, omend en del dyrere.

Det er jo en løsning,der er bare det så skal jeg oprette
fastnet telefon,og jeg har bredbånd telefon hos TDC lige nu.

Men hvis DanskNet så bare ville regere på de henvendelser
de får, ville det jo nok lette lidt på det hele.

/skibber

Fra : N/A

Dato : 02-06-08 07:35

Fra : Peter

Dato : 01-06-08 11:26

> [...]
> der har). Så man må formode de har god økonomisk rygdækning og dermed
> kapacitet til at løse problemerne hen ad vejen.

Køber de ikke bare kapaciteten hos TDC - altså bruger TDC udstyr på
centralerne, hvorfor de dækker, alle de steder TDC er?

Kan ikke forstå, de stadig tager nye kunder ind - når de ikke engang
kan håndtere dem, de har. Mine forældre fik ADSL 28. april. Først fik
de en forkert router - det tog dem 4 uger at sende en ny efter
utallige telfonopringninger og mails. Da den så endelig kom, havde de
ikke oprettet VOIP. Men det ville de oprette samme dag, jeg ringede
ind til dem. Det er nu over en uge siden - og har sendt dem en mails i
mandags, hvor jeg rykkede. Har også forsøgt at ringe til dem flere
gange over 2 dage - men de tager jo ikke telefonen længere.

Synes også at når man stå som nr. 5 i køen og skal vente 40 minutter
på at komme til (som jeg gjorde sidste gang, de faktisk tog
telefonen), så mangler de alvorligt supportere.

Fra : Rado

Dato : 02-06-08 13:34

On Sun, 1 Jun 2008 10:25:49 -0700 (PDT), Peter <peter@snabe.eu> wrote:

>Køber de ikke bare kapaciteten hos TDC - altså bruger TDC udstyr på
>centralerne, hvorfor de dækker, alle de steder TDC er?

Efter hvad jeg har forstået har de deres eget udstyr på centralerne.
Men det kan da godt være jeg har misforstået noget.

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 06-06-08 16:26

Hejsa.
så fik jeg endelig hul igennem hos dansknet.
men har ik modtaget smtp adressen.
nogen der har fået den fra dansknet ?

Fra : Pjn

Dato : 06-06-08 19:58

"Linda Nikolajsen" <linda@l-nikolajsen.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa.
> så fik jeg endelig hul igennem hos dansknet.
> men har ik modtaget smtp adressen.
> nogen der har fået den fra dansknet ?

Der er fejl på deres hjemmeside.... du skal bruge: smtp.mail.dk

Pjn

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 08-06-08 06:10

Hejsa.

er der nogle af jer der har fået dansknet, til at køre der oplever udfald,
når man slukker og tænder sin pc igen , jeg har tilsluttet en linksys router
, hvis jeg genstarter den så er der hul igennem igen, nogen der kan hjælpe ?

Mvh
Peter

Fra : jan.dansknet@gmail.c~

Dato : 01-06-08 23:46

God Mandag morgen

Jeg sider og behandler Fuldmagter og numerporteringer her hos DanskNet
og ja, vi har ekstremt travlt.

Fordi: TV2 reklamen resulterede i en overvælende tilslutning på ganske
kort tid. En nedlukning fra andre udbydere og nummerporteringer til
DanskNet vil, pr. loven, tage mindst 30 dage, og jeg beregner 35 dage.
Derudover kan TDC selv fastsætte en dato (uretmæsigt) og således
yderligere, besværliggøre processen. Jeg jonglere lige nu med over
4000 mail´s og man skal virkelig holde tungen lige i munden. Rigtig
mange fuldmagter bliver afvist, pga. forkerte underskrifter, Manglende
informationer. Duetsvar og andre produkter tilsluttet til et
abonnement.

Underleverandøre som ikke levere til tiden (Modem/filtre). Fejlopsatte
Modems. o.s.v

Dette er ikke en undskyldning, men en forklaring.

Det er efterhånden en hel videnskab, at nedtage og flytte et tlf
nummer.

Vi har søgt flere medarbejder, så vi kan tage presset af, men det
meget få der kan starte fra dag til dag, men de kommer i denne mrd.

Jeg beklager at der har været så mange problemer og vil tilbyde jer at
skrive direkte og uden om kundeservice til mig på:
jan.dansknet@gmail.com så vil jeg kunne besvare spørgsmål og hurtigt
checke op på jeres konto inden for en lille times tid.

Husk at opgive jeres kundenummer eller ordrenummer.

Venligst

Jan Petersen

Fra : simon

Dato : 02-06-08 07:35

jan.dansknet@gmail.com skrev:
> [...]
> checke op på jeres konto inden for en lille times tid.
>
> Husk at opgive jeres kundenummer eller ordrenummer.

Hej Jan.
Det er meget fint.
Men jeg synes også I burde skrive lidt om jeres "trængsler" på
hjemmesiden, måske kunne det hjælpe lidt.
Som du selv skriver, skal det ikke være en undskyldning.
Når man laver en sådan TV-kampagne, må man da næsten være forberedt
på, at der kommer mange tilmeldinger - ved at ansætte medarbejdere
i god tid, o.s.v.
Den success I har opnået, bider jo sig selv i halen, hvis I ikke
kan levere varen - i stedet får I bare sure kunder og dårlig omtale.
Nå men godmorgen herfra.
mvh
/simon

Fra : N/A

Dato : 02-06-08 07:35

Fra : N/A

Dato : 02-06-08 07:35

Fra : jape

Dato : 02-06-08 03:38

Hej Simon

Ja du har ret, men vi havde samme reklame på tv3 og der skete ikke
rigtig noget, men da den kom på tv2 blev alle medarbejder sat på sagen
så det har ikke været til at forudsige, jeg selv arbejder normalt som
programmør og har nu siddet på denne opgave i 2 mrd og jeg har >4000
mails at holde styr på + at det har ikke engang været muligt at få
vikarer. Men nu er vi blet flere og blevet klogere Jeg har sat en
kontrol agent på vores hjemmeside og den har kun været nede 1 time i
sidste mrd. eller opleves der andre problemer på siden ? Jeg vil
foreslå din ide med at, sætte en note op siden der giver lidt mere
information.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 02-06-08 15:25

"jape" <jape44@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej Simon

Ja du har ret, men vi havde samme reklame på tv3 og der skete ikke
rigtig noget, men da den kom på tv2 blev alle medarbejder sat på sagen

KLIP

Det er simpelt, hvem gider da at se på TV3.

Mogens

Fra : Peter

Dato : 02-06-08 14:34

> Ja du har ret, men vi havde samme reklame på tv3 og der skete ikke
> rigtig noget, men da den kom på tv2 blev alle medarbejder sat på sagen

Da jeg ringede ind - inden TV2 reklamen blev kørt - fik jeg at vide,
at man havde travlt pga. TV3 reklamen og havde udskudt TV2 reklamen.
Desværre kunne man kun udskyde den et vist antal dage - så i er da
vist ikke helt enige hos Dansk Net.

Kan heller ikke se, at det kan være underleverandørenes skyld, at man
ikke får tilsendt den rigtige router - og man efterfølgende skal
rykke, jeg ved ikke hvor mange gange - og i hver gang lover at i nok
skal sende den. Det tog 4 uger at få tilsendt den rigtige router efter
at Kristian havde sagt, i ville forsøge at sende den dagen efter.

Mine forældre har ventet siden forrige fredags på at få VOIP til at
køre (i havde glemt at oprette det), da i lovede at få det op ingen
klokken 16. Sendte en rykker pr. mail sidste mandag, og der er stadig
ikke sket noget.

Synes seriøst i skulle lukke for tilgangen af nye kunder!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-08 11:43

On 2 Jun., 07:45, jan.dansk...@gmail.com wrote:
> God Mandag morgen
>
> Jeg sider og behandler Fuldmagter og numerporteringer her hos DanskNet
> og ja, vi har ekstremt travlt.

ok, men er det ikke lidt mærkeligt, jeg skrev da under på at det var
Telsome der skulle flytte mit nummer for Dansknet

> Det er efterhånden en hel videnskab, at nedtage og flytte et tlf
> nummer.

Ja sådan er det vist... Helt tilbage til Musimi´s start på IPtelefoni
droppede de muligheden for portering, da de vist sagde udgifterne
langt oversted de 300kroner det kostede at flytte...

> Vi har søgt flere medarbejder, så vi kan tage presset af, men det
> meget få der kan starte fra dag til dag, men de kommer i denne mrd.

Hm,m har da ellers kigget på jeres side flere gange, der står at i
ikke søger nye medarbejdere.. Men der skal selvfølgelig også
medarbejdere til at opdatere hjemmesiden

> [...]
> jan.dansk...@gmail.com så vil jeg kunne besvare spørgsmål og hurtigt
> checke op på jeres konto inden for en lille times tid.

Hmm har du tid til det?

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 12-06-08 07:16

Hejsa nogen der fandt ud af om man var bundet til dansknet i 6 mdr

Fra : jape

Dato : 12-06-08 01:45

Ja der er 6 mrd binding

Fra : Henrik

Dato : 05-07-08 13:25

Jeg vil blot oplyse, at mit skifte til Dansk Net er forløbet rimeligt
smertefrit.

Fik ikke min forbindelse på den dato jeg ønskede, men havde heldigvis kun 2
dage uden netforbindelse.

Jeg valgte at lukke min fastnet telefon og fik taget min gamle internet
forbindelse ned den 30.06.08 og 03.07.08 var der hul igennem til DanskNET
uden fastnet telefon

Hastigheden er som den skal være 5/1

Fra : skibber

Dato : 06-07-08 11:02

On 05-07-2008 14:25:09, "Henrik" wrote:
> [...]
>
> Jeg valgte at lukke min fastnet telefon og fik taget min gamle internet
> forbindelse ned den 30.06.08 og 03.07.08 var der hul igennem til DanskNET

Det er rart at læse lidt god omtale af Dansknet
da jeg selv venter på en opkobling hos dem.

Jeg går ud fra at både dit Internet og telefon virker
uden problemer hos dig.

/skibber

Fra : Henrik

Dato : 06-07-08 13:35

Jeg har flyttet min telefon til Fonet og bruger ikke DanskNET til dette.

Jeg bruger eget modem og ip-adapter og det virker fint. Har ikke oplevet
problemer i de små 4 dage jeg har haft forbindelsen.

mvh
Henrik

Fra : skibber

Dato : 10-07-08 22:50

On 06-07-2008 14:34:48, "Henrik" wrote:
> [...]
>
> Jeg bruger eget modem og ip-adapter og det virker fint. Har ikke oplevet
> problemer i de små 4 dage jeg har haft forbindelsen.

Jeg ringede til dem i dag og 10 sec efter var jeg igennem til
dem, det er da positivt så lidt ros skal de ha når de fortjener det.

/skibber

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-07-08 13:56

On 5 Jul., 14:25, "Henrik" <in...@email.dk> wrote:
> Jeg vil blot oplyse, at mit skifte til Dansk Net er forløbet rimeligt
> smertefrit.

> Hastigheden er som den skal være 5/1

Ja hastigheden og nettet køre glimrende.. Der er dog det problem hos
mig, at jeg har måtte genstarte Zyxel     P-2602R-D1A routeren nogle
gange. Lige pludselig kan browsing af web gå helt i stå, mens man
stadig kan pinge fint osv.. men kun ved genstart kører det igen.
Desuden har jeg måtte oprette et telefonnummer hos Unotel.dk og prøvet
at sætte det op i routeren da dansknet stadig ikke har laveret
telefoni. Kan ringe fint ud, men routeren tager meget sjællendt mod
opkald. nogen der ved hvad man evt skal sætte op?

Fra : skibber

Dato : 06-07-08 11:09

On 05-07-2008 21:56:18, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> telefoni. Kan ringe fint ud, men routeren tager meget sjællendt mod
> opkald. nogen der ved hvad man evt skal sætte op?

Har du prøvet at forlange din Zyxel ombyttet da
det jo godt kunne være den der laver knuder for dig?

Jeg har for en Md siden prøvet at sætte en P-2602R-D1A op imod Viptel ip
telefoni og Cybercity på Adsl siden og der var slet ingen problemer der.

Fin lyd, opkald ind og ud ok.

/skibber