Nu 10/10 Mbps hos fullrate
Fra : Frans Meyer

Dato : 27-05-08 17:33

http://www.fullrate.dk/erhverv/

interessant om de andre følger efter....

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-05-08 18:12

Frans Meyer skrev:
> http://www.fullrate.dk/erhverv/

Bestemt....

for en der er mega dårlig til hovedregning med bits og bytes.

hvor mange mb. kan man flytte i timen med sådan en fætter 10/10 , jeg er
med på vi taler teoretisk ?

// Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-05-08 23:18

Kim Jørgensen skrev:

> for en der er mega dårlig til hovedregning med bits og bytes.

> hvor mange mb. kan man flytte i timen med sådan en fætter 10/10 , jeg er
> med på vi taler teoretisk ?

Cirka 1,2 Mbyte/s =~ 4,3 Gbyte/t.

--
Bertel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-08 18:49

Frans Meyer skriver:

> http://www.fullrate.dk/erhverv/
>
> interessant om de andre følger efter....

Sløvt, da man kan få 20/10 hos TDC til 600 kr/md
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

Det er 2/5 af fullrate prisen - hvem sagde at TDC er dyrt ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens

Dato : 27-05-08 19:15

> Sløvt, da man kan få 20/10 hos TDC til 600 kr/md
> http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

Ja, hvis man bor i Kbh. eller Aalborg.... Fullrate har SHDSL på alle deres
centraler, men de dækker heller ikke hele landet, kun større byer.

> Det er 2/5 af fullrate prisen - hvem sagde at TDC er dyrt ?

Kan ikke huske TDC's SHDSL priser men de er vist noget dyrere. Tror dog ikke
at de aktivt sælger produktet mere. Nu er det jo Bizbase osv.

Jens

Fra : Hauge

Dato : 27-05-08 19:21

Jens wrote:
> Ja, hvis man bor i Kbh. eller Aalborg....

Citat:
"Virksomhederi København og Århus får som de første adgang til superhurtig
bredbånd"

Der er godt 100km mellem Århus og Ålborg

Mvh Hauge

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-05-08 06:12

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> crashed Echelon writing

> "Virksomhederi København og Århus får som de første adgang til
> superhurtig bredbånd"

Nej, private har osse adgang til produkterne.

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-08 19:26

Jens skriver:

> Ja, hvis man bor i Kbh. eller Aalborg.... Fullrate har SHDSL på alle deres
> centraler, men de dækker heller ikke hele landet, kun større byer.

For mig er det lige fedt om TDC dækker det ene eller det andet sted. Kan
ikke få fullrate alligevel. Men TDC dækker "de 100 største byer" inden
efteråret er omme.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-05-08 20:21

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Sløvt, da man kan få 20/10 hos TDC til 600 kr/md
> http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

Hvad er forskellen på VDSL & SDSL ?

Har prøvet at google, men kunne godt bruge forklaringen "for dummies" ?

Som jeg ser det, er betegnelsen SDSL at farten altid er ens på up/download.

Jeg tænker om der er nogen form for kvalitetsforskel ?

// Kim

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 27-05-08 22:13

On Tue, 27 May 2008 22:21:03 +0200, Kim Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Som jeg ser det, er betegnelsen SDSL at farten altid er ens på up/download.
>
> Jeg tænker om der er nogen form for kvalitetsforskel ?

SDSL (mon ikke det er G.SHDSL.bis) bruger flere kobberpar hvis du skal op
på 10 Mbps. "Grundenheden" var i gamle dage 2,3 Mbps og idag 5,7 Mbps -
deraf så skal der nok 2 kobberpar til hvilket jo øger risikoen for at
blive afvist ved TDC.

--
JÅH

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 27-05-08 22:17

On Wed, 28 May 2008 00:12:30 +0200, Jens Åge Holm wrote:

> SDSL (mon ikke det er G.SHDSL.bis) ...

Nå - det står så et par sider længere inde at det er G.SHDSL.bis...

--
JÅH

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 28-05-08 05:43

On 27 Maj, 21:21, Kim Jørgensen <k...@get2net.invalid> wrote:

> [...]
>
> Som jeg ser det, er betegnelsen SDSL at farten altid er ens på up/download.
>
> Jeg tænker om der er nogen form for kvalitetsforskel ?

VDSL2 er baseret på DMT (Discrete Multi Tone) som er en MCM teknologi
(Multi Carrier Modulation). SDSL/SHDSL/mv er baseret på PAM (Pulse
Amplitude Modulation) som er en SCM teknologi (Single Carrier
Modulation).

VDSL2 adskiller up og downstream ved FDD, hvor SHDSL benytter ekko
cancelling.

SHDSL links er generelt lidt mere robuste, men virker til gengæld mere
forstyrrende på andre services i samme kabel binder.

-Steen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-05-08 06:11

"Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> crashed Echelon writing

> http://www.fullrate.dk/erhverv/
>
> interessant om de andre følger efter....

?!?!? TDC leverer allerede, og har gjort i nogen tid.

Fra : Hauge

Dato : 28-05-08 15:36

Bjarke Andersen wrote:
> ?!?!? TDC leverer allerede, og har gjort i nogen tid.

Ja det er også kun 12 timer en anden skrev det samme. Så det er *heller*
ikke en nyhed i denne tråd..

/Hauge

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-05-08 06:16

> Ja det er også kun 12 timer en anden skrev det samme. Så det er *heller*
> ikke en nyhed i denne tråd..

Nej, kun 10.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-05-08 08:09

On Tue, 27 May 2008 18:32:39 +0200, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
wrote:

> http://www.fullrate.dk/erhverv/
>
> interessant om de andre følger efter....

Man kan få 25/25 hos Dansk Bredbånd, 20/20 hos A+/FastTV, 25/25 hos
CyberCity, 100/100 hos Jay.net, 25/25 hos Bolig:net, 40/40 hos ComX,
50/50 hos Profiber, 100/100 hos MVB osv. osv. Fullrate er altså ikke
foran. De er bagefter.

-A
PS: Det er rigtigt, at man ikke kan få ovenstående alle steder, men
det kan man heller ikke med Fullrate.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-05-08 09:21

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

> [...]
> CyberCity, 100/100 hos Jay.net, 25/25 hos Bolig:net, 40/40 hos ComX,
> 50/50 hos Profiber, 100/100 hos MVB osv. osv. Fullrate er altså ikke

Psttt Asbjørn, vi er i xDSL gruppen :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-05-08 07:14

On 28 May 2008 08:21:08 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Psttt Asbjørn, vi er i xDSL gruppen :)

Oh.

-A