Mine erfaringer med Dansk Net
Fra : Peter

Dato : 17-05-08 09:57

Vil lige dele mine erfaringer med Dansk Net (www.dansknet.dk) eller
min fars erfaringer.

Han bestilte deres 1 Mbit forbindelse med fri telefoni ultimo marts
2008. Han frasagde sig de 2 ugers fortrydelsesret for at få hurtigere
levering – og valgte leveringsdatoen omkring 1. april.

Her følger en mail, som jeg mailede i mandags den 12 maj 2008:

"Jeg skriver til jer endnu engang for at rykke for at få den rigtige
router og et skillefilter. Jeg skriver på vegne af min far xxxxx.

Hans internet blev tilsluttet den 28. april og et par dage inden
modtog han en forkert router da denne ikke har mulighed for VOIP. Jeg
skrev indtil jer og modtog svar fra Kristian den 24. april: ” Vi
regner med at få det af sted i morgen.” Fredag den 2. maj ringer jeg
ind til jer, da han mangler et skillefilter, da han i en periode vil
beholde hans almindelig telefon – og rykker samtidig for routeren.
Derudover har jeg været telefonisk i kontakt med jer 1 eller 2 gange
med andre spørgsmål, hvor jeg nævner, at han mangler routeren. I
tirsdags (6. maj) ringer jeg ind igen, da routeren og skillefilteret
stadig ikke er kommet. Jeg snakker med en XXX XXX som vil tage det ud
til manuel behandling. Da jeg spørger, om han kan have routeren og
skillefilteret inden weekenden, siger han, at det kan vi.

Det er stærkt utilfredsstillende at skulle kontakte jer så mange gange
uden at fejlen bliver rettet! Hvornår kan han forvente at modtage
routeren og skillefilteret?"

Her lørdag den 16. maj – har han ikke modtaget svar på mailen, som de
ifølge replymailen, vil behandle inden for 2 – 4 dage.

Skal desuden siges, at da han skulle på internettet med den forkert
leveret router måtte jeg ringe til Dansk Net, da han havde problemer
med at komme på nettet. Der skulle så rettes i en IP adresse i
routeren, da den gamle åbenbart ikke galt længere.

Er spændt på at se, hvornår det kommer til at virker.

Fra : Peter

Dato : 19-05-08 02:16

Kom igennem til kundeservice i dag efter at have ventet 40 minutter i
telefonkøen og jeg startede endda som nummer 5. Ser ud til, at de nu
har afsendt routeren - jeg fik i hvert fald et Track & Trace nummer -
og han ville følge op på om de havde sendt skillefiltret samtidig. Ser
frem til at se, hvornår min far modtager det.

Det skal da også lige siges, at de altid er meget høflige, når man
ringer ind til dem.

Fra : Peter

Dato : 23-05-08 08:51

Modtog routeren i onsdag og jeg forsøgte at få det op at køre i dag.
Internettet virker, men kan kun komme op på en upload hastighed på 112
Kbit/s - hastigheden de bestilte, var ellers 1Mbit/0,5Mbit. Samtidig
var VOIP ikke sat op.

Efter henvendelse til den tekniske support ville de tilslutte VOIP
inden kl. 16 i dag - men det virker stadig ikke her kl. 16:50. Kan
ikke helt greje, at upload hastigheden er så dårlig. Kan det være
noget med dårlig kabling hos os.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-05-08 15:26

On 23 Maj, 16:51, Peter <pe...@snabe.eu> wrote:
> [...]
> Internettet virker, men kan kun komme op på en upload hastighed på 112
> Kbit/s - hastigheden de bestilte, var ellers 1Mbit/0,5Mbit. Samtidig

Sådan var det også hos mig... Linien stod inde i routeren til den
rigtige hastighed... Men en genstart af routeren eller noget i den
stil hjalp på det. så der ved test er ca. 440kbit

Fra : Peter

Dato : 26-05-08 11:39

Vil bede mine forældre gør det. Men de har sgu ikke oprettet VOIP
endnu.

vishinte

Fra : Peter

Dato : 28-05-08 04:42

Det hjalp ikke at slukke routeren - hastigheden er den samme.

Kan på nuværende tidspunkt ikke anbefale dem til andre. De fik
tilsuttet ADSL den 28. april - og VOIP er ikke oppe at køre endnu.

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 28-05-08 12:49

On Wed, 28 May 2008 03:41:55 -0700 (PDT), Peter <peter@snabe.eu>
wrote:

>Kan på nuværende tidspunkt ikke anbefale dem til andre. De fik
>tilsuttet ADSL den 28. april - og VOIP er ikke oppe at køre endnu.

Ærgeligt at høre - havde egentlig tænkt mig at skifte dertil når min
tvungne periode med Perspektiv bredbånd udløber, men det ville da være
at gå fra asken til ilden. Væk skal jeg dog...

/Jesper

Fra : skibber

Dato : 29-05-08 10:54

On 28-05-2008 12:41:54, Peter wrote:
> Det hjalp ikke at slukke routeren - hastigheden er den samme.
>
> Kan på nuværende tidspunkt ikke anbefale dem til andre. De fik
> tilsuttet ADSL den 28. april - og VOIP er ikke oppe at køre endnu.

Det lyder ikke lovende for jeg har for en uge siden
bestilt overflytning af Adsl og Telefon fra TDC til dem
alle papirer er udfyldt og retursendt.

Så nu er det ligesom om at jeg bliver lidt klam
i r***n og fanden skal stå idet hvis ikke telefonen
virker så bliver der føret ballade her i det lille hjem.

Men jeg krydser fingre for at det virker når det kommer
da jeg har fraskrevet mig de 14 dages fortrydelsesret.

/skibber
:-/

Fra : simon

Dato : 29-05-08 11:56

skibber skrev:
> [...]
>
> Men jeg krydser fingre for at det virker når det kommer
> da jeg har fraskrevet mig de 14 dages fortrydelsesret.

Hej.
Jeg har ligesom du bestilt overflytning af Adsl og Telefoni
fra TDC.
Har også fået brev fra TDC om nedlukning den 19.6. -
så nu går jeg spændt og venter på brev og udstyr.
Der er selvfølgelig en hel del dage til, men jeg ville
da gerne vide, hvornår jeg kommer på dansknet,
helst samme dag, eller gerne den næste dag.
Men de skal da ha' lov til at bevise, at de kan levere.
Indtil det modsatte er bevist for mig - er jeg da optimist
mvh
simon

Fra : skibber

Dato : 30-05-08 09:54

On 29-05-2008 12:55:52, simon wrote:

> [...]
> Men de skal da ha' lov til at bevise, at de kan levere.
> Indtil det modsatte er bevist for mig - er jeg da optimist

Ja jeg er også lidt spændt,men som du skriver
vi ser hvad der sker.

/skibber

Fra : Peter

Dato : 28-05-08 06:02

Har lige forsøgt at ringe til dem - men deres telefonsystem virker
åbenbart ikke. Den ringer et par gange og dytter så optaget - det
plejer den ikke at gøre.

Fra : Peter

Dato : 30-05-08 06:38

Deres VOIP virker stadig ikke her en uge efter de lovede at fikse den.
Sendte en mail mandag aften - men der er ikke sket noget. Forsøgte at
ringe til support nu - men fik at vide at alle medarbejdere var
optaget pga. stor kundetilgang. De henviser til, at man kan sende dem
en email eller forsøge at ringe igen senere.

Fra : skibber

Dato : 31-05-08 15:53

On 30-05-2008 14:37:32, Peter wrote:
> [...]
> optaget pga. stor kundetilgang. De henviser til, at man kan sende dem
> en email eller forsøge at ringe igen senere.

Jeg har også lige sendt dem en mail
for at få en forklaring angående deres usikre
leverings form.

Her kom så lige en robot mail
2-4 dage om et svar det er ikke godt nok.

/snip start
From: info@dansknet.dk
Subject: Din henvendelse er registreret

Vi har modtaget din henvendelse til Dansk Net. Vi vil bestræbe os på at
besvare den indenfor 2-4 dage.

Med venlig hilsen

Dansk Net A/S
/snip slut

/skibber

Fra : Pjn

Dato : 31-05-08 19:50

"skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har også lige sendt dem en mail
> for at få en forklaring angående deres usikre
> leverings form.
>
> Her kom så lige en robot mail
> 2-4 dage om et svar det er ikke godt nok.

Ja og det er endda til support !!
Faktisk for man samme svar til alle tre mailaddresser de har på deres
hjemmeside.

Per

Fra : arne.markland@post1.~

Dato : 02-07-08 02:03

Jeg har tidligere skrevet andetsteds, men lægger også et indslag her.

Jeg kan absolut ikke anbefale Dansk Net.

Der er intet af det de siger, der er sandt. De lover og lover og der
sker intet.
Jeg blev kunde for næsten et år siden, og der er stadig bøvl.
Deres tlf. svarer ikke mere, ikke engang en kø. Er du heldig beder de
dig om at sende en email. Det får du aldrig svar på.
I dag siger telefonsvaren at jeg ringer uden for åbningstid (kl.
9.15).
Mit internet abonnement, kom i gang i efteråret, men på dagen havde
jeg ikke modtaget udstyret, selv om jeg havde rykke flere gange i
dagene før.
Min telefon skulle i gang samtidig, men de smed papirerne værk, og der
måtte nye til. Der var ingen problem i at opsige fra TDC, de lukke som
aftalt i februar, så vidt jeg husker. Men igen var der ikke kommet
nogen router, trods flere rykninger inden. Jeg havde et indlæg i et
dabatforum, så skete der endelig noget, der kom en gammel router, der
ikke kunne prioritere tlfsamtaler. Så telefonen går ud, hver gang en
pc henter post, søger opdateringer eller anden aktivitet. Med
telefonen kommer et brev fra Kristian Sørensen, hvor han beklager alt
det vi har været ude for, alle de undskyldninger I kan læse alle andre
steder, og det er FØR tv-reklamernes tid, I brevet og i debatforummet,
giver Kristian Sørensen lindring til smerterne, 834 kr over 6 måneder.
Det ved de åbenbart ikke i bogholderiet, for selvfølgelig er det ikke
på opkrævningerne.

På deres side skriver de, at man får nedsat abonnement eller mere
båndbredde, når de ændre på dette. Jeg har måtte rykke adskellige
gange får at få det til at virke, nu er det sket på fakturaen 3 mdr.
tilbage, men båndbredden er ikke ændret til det jeg betaler for.

Der er så meget andet, men jeg vil ikke bruge mere skrive plads på
det. Jeg tror dette giver et indtryk.

Arne