ofte udfald hos perspektivbredband?
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-08 20:45

Hejsa NG.

Er der andre herinde, som oplever udfald hos perspektivbredband.dk?
Jeg oplever tit, at nettet "langsomt" smutter.
Derfor har jeg sat en lille sladderhank til at pinge ud af mit netværk,
med det resultat, at den faktisk hver dag mister forbindelsen, minimum 1
gang.
Alle udfaldene sker på forskelligt tidspunkt, men er alle af en periode
på ca. 1 min.

Af, hvad jeg kan læse ud fra denne graf: www.brafi.dk/graf.jpg vil jeg
ikke mene at det er mit modem, som resetter, da det er en "glidende"
afbrydelse. (Rampetiden fra 1,2 MB/sek til total afbrydelse er på ca 1 min)
Mit modem sidder i kælderen, og jeg på 1 sal, jå jeg kan ikke nå ned og
se om det er modemet som afbryder...

Men er der andre som oplever disse afbrydelser?
Det er pixxx irriterende at forbindelsen ryger, når man snakker telefon
(via perspektivbredband) og/eller spiller online-spil...

/Jacob

Fra : Brian Wolter

Dato : 11-05-08 22:05

"Jacob Fich" <jacob_duvednok_brafi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er pixxx irriterende at forbindelsen ryger, når man snakker telefon
> (via perspektivbredband) og/eller spiller online-spil...

Hej Jacob,
Jeg har også perspektivbredband som ISP og er super glad for det.

Jeg har ikke de problemer du omtaler, men jeg kan fortælle en anden ting.
Da jeg kom på cph-metronet i sin tid, købte jeg et D-link modem, som de
anbefalede man kørte med.
Det fik jeg aldrig op at køre over 12-14 Mbps selvom min linie er en 20
Mbps.

Jeg skrev supporten der anbefale at jeg købte det nye Billion 5200 modem.
Det gjorde jeg og har siden kørt super stabilt 20 Mbps konstant.
http://www.computercity.dk/product/Product.aspx?id=111302 her kan du se dem
modem.

Jeg har IP-telefoni hos dem også og oplever ingen drop-outs.

Dropper din telefon ud selvom du ikke down/uploader noget. Hvis jeg
downloader noget med downloadermaneger, med 20 tråde, så kan jeg godt høre
det på telefonkvaliteten. Jeg tror ikke at jeg har QoS (Quality of Service)
på min telefon.

Prøv at skrive til supporten hos Perspektivbredband og hør hvad de mener.

/Brian
www.zolex..dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-08 22:38

Brian Wolter skrev:
> [...]
> på min telefon.
>
> Prøv at skrive til supporten hos Perspektivbredband og hør hvad de mener.

Hej Brian.

Jeg var også med dengang det hed CPH-metronet.
Der havde jeg også deres D-Link-modem, og det kørte jeg ca. 6 Mbit på
(1800 M fra centralen) selvom den stod til 8 mbit dengang.

I dag har jeg den billion der, som de anbefaler. Købte den dog over
qxl.dk, da computercity ikke havde flere hjemme, og der var lang
leveringstid. :(

I dag har jeg ca. 11 Mbit (står til 12 hos dem) og det kører faktisk
rigtig godt.
Bare ikke når det hopper sig en tur. :(

Har tidligere skrevet til dem, angående denne ustabilitet, men har
aldrig fået svar fra dem. :(

Jeg vil prøve at ringe til dem, på tirsdag. Måske de kan tune lidt på
stabiliteten. Vil dog helst ikke gå længere ned i hastighed, da jeg
betaler for en "20/2"...

Hvilken hastighed har du, hvis du tester up/down, på speedtest.net eller
med TPtest: http://brafi.dk/files/filer/programmer/tp312eng.exe
(perspektivbredband har deres egen TPtest-server)?

min siger: http://www.speedtest.net/result/270162978.png og
http://brafi.dk/tptest.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-08 22:50

Jacob Fich skrev:

> [...]
> med TPtest: http://brafi.dk/files/filer/programmer/tp312eng.exe
> (perspektivbredband har deres egen TPtest-server)?

Glemte lige at skrive, at telefonen også smutter, selvom jeg ikke
up/downloader noget.

Ud fra min graf (http://brafi.dk/graf.jpg) vil jeg også mene at det ikke
er modem'et der rebooter... (Men er da selvfølgelig ikke sikker)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-05-08 13:03

> [...]
>

> Jeg vil prøve at ringe til dem, på tirsdag. Måske de kan tune lidt på
> stabiliteten. Vil dog helst ikke gå længere ned i hastighed, da jeg

Ved du hvad dæmpningen er?
Fordi den må ikke være mere end 10dB før du ikke kan trække 20/2 (se evt.
http://www.internode.on.net/residential/internet/home_adsl/extreme/ for en
distance vs. dB graf)
Der er også andre faktoere at tage indover såsom dårligt kobber et sted på
strækningen f.eks

En eksempel fra en kunde var at deres forbindelse til Danske Spil forsvandt
periodisk, det viste sig at være isoleringen i deres kabel ude i indkørsel
der var gnavet over. Så hver gang der bakkede en lastbil til med varer
bootede deres terminal :)

--
/Dennis
Server + HP Autoloader backupstation sælges

Fra : Henning

Dato : 12-05-08 10:35

On Sun, 11 May 2008 21:45:13 +0200, Jacob Fich
<jacob_duvednok_brafi.dk> wrote:

>Hejsa NG.
>
>Er der andre herinde, som oplever udfald hos perspektivbredband.dk?

Ja. Jeg oplevede det også jævnligt, kontaktede support pr. telefon
(ikke på mail som en anden forslår, de svarer ikke tilbage ) og fik
lagt linien om til Annex A (?) så jeg nu har ~16 ned og 2 op i stedet
for 20 ned og 1 op.
Supporteren kunne se udfaldende på sin overvågning af min linie.