ID sanger ?
Fra : .J.S...

Dato : 24-05-08 21:49

Hvad er det her for en fugl ??

http://picasaweb.google.com/Joska.dk/Fugle_ID

mvh/JS

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 25-05-08 11:42

Det må være en Piber af en art
ser ud til at den har meget lange bagklør
noget der også kan være med til at bestemme den...
jeg kan ikke komme det nærmere
men måske en Engpiber
hilsen

Fra : .J.S...

Dato : 25-05-08 20:57

"Ingrid&Hans" <softgen@post6.tele.dk> wrote in message
> Det må være en Piber af en art
> ser ud til at den har meget lange bagklør
> noget der også kan være med til at bestemme den...
> [...]

Ah ja, det ser rigtigt ud med piber, kan dog ikke rigtigt bestemme mig om
det så er en hede eller eng-piber.

mvh/JS

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-05-08 21:23

On Sun, 25 May 2008 21:57:05 +0200, .J.S... wrote:

> Ah ja, det ser rigtigt ud med piber, kan dog ikke rigtigt bestemme mig om
> det så er en hede eller eng-piber.
>

> mvh/JS

En hedepiber tror jeg ikke på da den er utroligt sjælden i Danmark. Ved
faktisk ikke om den overhovedet har været set i Danmark nogen sinde. Iflg.
Fugle i felten har der været et fund i sverige i 1997.

Så det er en engpiber.
--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com