hader gråspurve
Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 19:14

Lige nu hader jeg gråspurve...............
Se hvorfor: http://www.stream.emu.dk/openuniplayer.aspx?clipid=11310

Mvh. Bo

Fra : Jens G

Dato : 23-04-08 20:36

On Wed, 23 Apr 2008 20:14:24 +0200, "Bo" <bosnabelpcdk> wrote:

>Lige nu hader jeg gråspurve...............
>Se hvorfor: http://www.stream.emu.dk/openuniplayer.aspx?clipid=11310

Ja,- det er åbenbart ikke lutter idyl der kan komme ud af at have et
redekassekamera.

Til gråspurvens forsvar, så er det en skovspurv der udfører drabet.

Måske er hullet til redekassen for stort, siden der også kan komme
skovspurve ind?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 21:48

> Måske er hullet til redekassen for stort, siden der også kan komme
> skovspurve ind?

ok - skovspurv eller ej, synd var det nu alligevel. Det med hullet tror jeg
du har ret i, det må ændres i morgen. Hvad mon chancen er for at der kommer
blåmejser igen?

Hilsen Bo

Fra : Jens G

Dato : 24-04-08 17:10

On Wed, 23 Apr 2008 22:48:01 +0200, "Bo" <bosnabelpcdk> wrote:

>ok - skovspurv eller ej, synd var det nu alligevel. Det med hullet tror jeg
>du har ret i, det må ændres i morgen. Hvad mon chancen er for at der kommer
>blåmejser igen?

Vist er det da synd for blåmejsen, men det er åbenbart hvad der kan
ske i den ubarmhjertige kamp om redepladser.

Er skovspurvene ikke flyttet ind i stedet nu?

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-08 18:39

> Måske er hullet til redekassen for stort, siden der også kan komme
> skovspurve ind?

Du har ret, hulstørrelsen er for stor, ca. 29 mm. Se dette billede,
http://bo.yaboo.dk/blaamejse/Img_8318_lille.jpg - Jeg tror problemet er, at
selve træhullet er 32-33 mm og hullet i den påsatte plade er 29 mm.
Skovspurven kan derfor godt vride sig igennem.

/Bo

Fra : Brian Østergård

Dato : 24-04-08 22:01

"Bo" <bosnabelpcdk> skrev i en meddelelse
> Lige nu hader jeg gråspurve...............
> Se hvorfor: http://www.stream.emu.dk/openuniplayer.aspx?clipid=11310
>
> Mvh. Bo

Hej

Her i haven er det omvendt. Blåmejsen overfalder gråspurvene bare de sidder
det forkerte sted.

Der er dog ikke ligefrem sket drab endnu.

Og ellers nogle ganske unikke optagelser du har fået dig der !.

Brian :ø)