Newbe udi lystfiskeri
Fra : fakeadresse

Dato : 27-05-08 21:57

Hej gruppe
Sidst jeg svingede stangen var i begndelsen af 70'erne og meget
har ændret sig.

Nu fik jeg lige lyst igen, men hvad skal der til?

Dengang fandt man en strand og så begyndte man bare at
fiske......

Idag skal der vist en del formalia til først - hvad skal være i
orden før man må fiske?

Skal man have fisketegn alle steder?

Må man fiske alle steder? Dengang var der nogle steder man ikke
måtte fiske, men i dag er det vist omvendt at der er nogle man må
fiske?

Hilsen ole

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-05-08 22:49

fakeadresse <fakeadresse@fakeadresse.fakeadresse> wrote:

> Skal man have fisketegn alle steder?

Hvis du ikke er nået så langt i livet, at du er blevet pensionist, så
skal du løse det statslige fisketegn, det kan du enten gøre på posthuset
eller på www.fisketegn.dk

> Må man fiske alle steder? Dengang var der nogle steder man ikke
> måtte fiske, men i dag er det vist omvendt at der er nogle man må
> fiske?

Når du har løst det statslige fisketegn, så er fiskeri på havet og langs
kysten frit, lige bort set fra fredningsbælterne ved å-udløb -
http://fredning.fd.dk

Fiskeri i åer og søer kræver som regel, at man er medlem af den
lystfiskeriforening som har fiskeretten i det pågældne vand.

På Sjælland kan du med fordel vælge en lystfiskeriforening som er
tilsluttet Fiskeringen eller SU, disse sammenslutninger giver adgang til
en masse fiskevande - www.fiskeringen.dk - www.fiskeren.dk

En anden mulighed er Lystfiskeriforeningen, den er for lystfiskere som
målrettet går efter søfiskeri www.lystfiskeriforeningen.dk

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke