Lystfiskeri fra gummibåd ??
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 13-05-08 22:42

Hej !!

Hvad siger I så ??? Kan det lade sig gøre at fiske fra en gummibåd ??

Ikke en kæmpebåd, som man bruger i søredningsvæsenet, en sådan en god
familie både, f. eks. den store fra Harald Nyborg.
Problemet er at man ikke har noget sted at opbevare en glasfiber jolle
om vinteren, har ingen bådsplads hvor den kan ligge om sommeren, har
ikke mulighed for at "rykke ud" og tømme den for regnvand når det
måske er tiltrængt, har ingen plads til en bådtrailer, har ingen
steder hvor man kan rense og klargøre en jolle med f. eks. bundmaling
o.s.v.
Alt sammen noget der kunne klares med en gummibåd, man puster den op,
smider den ind i bilen, når der er behov / lyst o.s.v., men risikoen
må være en kæmpende havørred, med 2 af krogene fra en 3-grenet krog
stikkende ud af kæften, den kan vel snart "sprætte" en gummibåd op
???
Hvad mener I / hvilke erfaringer har I.
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Jim Bob

Dato : 14-05-08 18:47

Hans Mikkelsen skrev:
> [...]
> må være en kæmpende havørred, med 2 af krogene fra en 3-grenet krog
> stikkende ud af kæften, den kan vel snart "sprætte" en gummibåd op

En arrig næbgedde og du ender som fiskeføde. Det du skal bruge er sådan
en her :

http://www.efish.dk/foldebaad.html

Eller noget der ligner. Søg på foldebåd.

//JB

Fra : Kent Hald

Dato : 14-05-08 20:41

"Jim Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> her :
>
> http://www.efish.dk/foldebaad.html
>
> Eller noget der ligner. Søg på foldebåd.

Det er også til en hidsig pris!!!

KH

Fra : carsten.beck@post.dk

Dato : 18-05-08 11:29

Hej.
jeg har selv haft en gummibåd, som jeg brugte til fiskeri!
Ingen problemer.
Brug du bare sådan en. Det er jo mere og mere populært at bruge en
flydering! Forskellen er svær at få øje på!
Man er selvfølgelig lidt mere forsigtig med krogene, men man skal være
meget uheldig for at det går galt!
Skulle det ske, har du flere luftfyldte kamre og så kan man lappe sig
ud af det!

Carsten