Hornfisk Oddensund hvordan
Fra : Andy Dufresne

Dato : 12-05-08 18:43

Hej.

Hele familien skal i sommerhus i nærheden af Oddensundbroen i næste
weekend.

Datteren vil gerne ud at fiske.

Så jeg vil tage hende med op på oddensund broen og se om man kan få sig
en hornfisk derfra. Men hvad fiskes de med? - Altså fra broen, ikke fra
stranden?

/Andy

Fra : PMH

Dato : 13-05-08 08:34

"Andy Dufresne" <covershare@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så jeg vil tage hende med op på oddensund broen og se om man kan få sig en
> hornfisk derfra. Men hvad fiskes de med? - Altså fra broen, ikke fra
> stranden?
>
> /Andy

Jeg mener det er blevet forbudt at fiske fra broen.

Det syntes jeg egentlig også er ok, da broen jo er rimelig høj
og det tager noget tid at hale fisken op, og der bliver taget en del
fisk under mål, hvoraf mange af dem dør mens de hænger i luften.

Mærkelig form for "fiskeri", men hver sin lyst.

PMH

Fra : Jesper Kinch Anderse~

Dato : 15-05-08 22:12

Hej Andy,

Jeg bruger en blank 60g Jensen pirk og et makrelforfang.

Det er nemmest for børnene at fiske, når strømmen er udad, for så kan
de bare sænke pirken ned uden at den driver ind under broen.

Men det er et lidt tungt fiskeri for børnene, og det kan være
nødvendigt at have en mælkekasse med til dem at stå på, så de kan nå
ordentligt op over rækværket.

Sidste weekend havde jeg min datter og hendes niece med derude og vi
tog 2 hornfisk og havde en herlig tur, og jeg ønsker det samme for
jer!

Mvh. Jesper

On Mon, 12 May 2008 19:43:17 +0200, Andy Dufresne
<covershare@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Så jeg vil tage hende med op på oddensund broen og se om man kan få sig
>en hornfisk derfra. Men hvad fiskes de med? - Altså fra broen, ikke fra

Se gamle billeder fra fiskerlejet Slettestrand på
http://home20.inet.tele.dk/sletbaade/index.htm