Peugoet Buxy
Fra : Kell Petersen

Dato : 21-05-08 08:27

Så skulle jeg lige ned og hente et par liter 2takts olie
Så jeg nuppede lige min 45 fordi at det skulle gå lidt hurtigt..

Kørte 1km.
Da motoren gik i stå..
Efter en lang og trættende trækken hjen igen,, kunne jeg konstatere at
gnisten manglede på tændrøret..

Surt..
Nogen ideer...
Eller skal jeg bare checke svinghjulet..?
Det var sådan med mine 2 knallerter.

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 15:08

"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Surt..
> Nogen ideer...
> Eller skal jeg bare checke svinghjulet..?

Med 95% sandsynlighed er det enten dit tændrør der er kaput eller CDIen der
har givet op

Begge dele sker bare

Fra : Kell Petersen

Dato : 22-05-08 13:35

> Med 95% sandsynlighed er det enten dit tændrør der er kaput eller CDIen
> der
> har givet op
>
> Begge dele sker bare

Okay ,, prøver lige at se hvad sådan en CDI koster ,, !!
Maskinen har ikke kørt i længere tid ,, har den kun fordi at min søster
havde den stående ,, som lettere defekt ,,
Så jeg istandsatte den , og har så lade den stå og samle støv

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-05-08 12:22

> [...]
> havde den stående ,, som lettere defekt ,,
> Så jeg istandsatte den , og har så lade den stå og samle støv

Havde en aprillia classic der lavede samme nummer Den havde stået vinteren
over og havde så kørt perfekt i 2-3 dage .. Den ene dag på vej hjem fra job
døde den

ny cdi så kørte den igen.. Jeg skiftede dog hele tænding + cylinder

CDI koster normalt omkring 800kr .. Oftes kan man finde en uorginal/
ubegrænset til samme eller mindre penge.. Satte selv en ubegrænset CDI fra
Top Performance på .. gav ikk en skid

Fra : Kell Petersen

Dato : 07-06-08 10:38

> [...]
>
> CDI koster normalt omkring 800kr .. Oftes kan man finde en uorginal/
> ubegrænset til samme eller mindre penge.. Satte selv en ubegrænset CDI

Svinghjulet lignede lort , med massere af jord støv og rust,, fik renset og
smurt den og satte ny CDI på ,,
og ruskede lidt i ledningerne ,, så kørte den igen ,,
Men døde kort tid efter ,,

Så hælder mest til at der er en ledning som ikke dur, eller kortslutter
noget.
gnisten forsvinder nemlig stadig ??

Flere forslag modtages med glæde..