Puch Maxi
Fra : Valle

Dato : 19-05-08 20:39

Hejsa

Jeg kan ikke rigtig få knægtens maxi til at køre.

Den er lovlig, og karburatoren er, så vidt jeg ved en Bing, den med rund
bund.

Jeg kan godt få den igang ved at holde chokeren lidt nede, og hvis jeg
blokerer med en finger i karburatoren hjælper det også lidt.

Trode det var dysen, så jeg satte en størrelse 52 i, men det hjalp heller
ikke.

Hvis der sidder nogle gamle Puch maxi entusiaster, der lige nøjagtig ved
problemet skyldes, hører jeg gerne fra jer

Mvh Jack Vallentin

Fra : lars

Dato : 19-05-08 22:23

"Valle" <valle@jafnet.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis der sidder nogle gamle Puch maxi entusiaster, der lige nøjagtig ved
> problemet skyldes, hører jeg gerne fra jer

har i lavet noget ved maxien. jeg går ud fra at den har kørt uden problemer
før? hvad skete der så i kom ud for dette problem

Fra : Henning Lund

Dato : 20-05-08 12:41

Valle tastede:
> [...]
>
> Hvis der sidder nogle gamle Puch maxi entusiaster, der lige
> nøjagtig
> ved problemet skyldes, hører jeg gerne fra jer

Fra luftfilteret og ind i stellet skal der gå en slange, den
slange har en prop i hver ende hvor der er et aflangt hul i hver
prop. Hvis den som i mange andre Maxier mangles (smidt væk, glemt
monteret) så kan den ikke køre uden choker eller ved at dyse op.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Valle

Dato : 20-05-08 20:00

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> prop i hver ende hvor der er et aflangt hul i hver prop. Hvis den som i
> mange andre Maxier mangles (smidt væk, glemt monteret) så kan den ikke

Tak for hurtig svar.

Det er en vi har samlet ud af brugte dele, og vi mangler den slange du
beskriver, så jeg må lige gå delene igennem igen.

Mvh Jack

Fra : Henning Lund

Dato : 21-05-08 05:53

Valle tastede:

> Det er en vi har samlet ud af brugte dele, og vi mangler den
> slange du
> beskriver, så jeg må lige gå delene igennem igen.

Ja det er den alle glemmer at putte på, og så kan den bare ikke
køre ordentlig. Kan du ikke finde den, så køb lidt dyser og dys
den op, hvis det er rund karburator med bundkar der skal skrues
på, så pas på. Bundkarrets indvendige gevind er blødt som smør og
tåler ikke at blive spændt ret meget.

Fra : Kell Petersen

Dato : 20-05-08 12:52

Og chek elektrodeafstanden på tændrøret ,
De sidste knallerter jeg har rodet med, har det haft væsentlig betydning for
en god tomgang og trækkraft..
Jeg ved godt at puch er kendt for at bare kaste kontaktsættet på , og et
tændrør ,, ligesom med Opel..

Men det skader ihvertfald ikke at det står rigtigt..
Har din lille Bing 12 en strålespids,,?
helt ind , og 1. 1/4 ud igen , mener jeg at det er som grundindstilling..
og trim den efterfølgende med fuld gas ..
Lyder hård for motoren ,, men det tager jo ikke flere timer