Udvidelse af halsmanchet
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 28-05-08 21:54

Halsmanchetten i min tørdragt er krympet (eller er det mon mig der er
vokset)

Kan man udvide den? Som det er nu, bliver jeg kobberrød i ansigtet så snart
jeg tager den på og det er rigtig ubehageligt. Så den skal der ikke dykkes i
før der er fundet en løsning vedr. manchetten.

Er der noget jeg kan gøre udover at skifte manchetten, eller er det den
eneste mulighed?

Hilsen
Kasper K

Fra : Henrik Manley

Dato : 28-05-08 22:47

> Kan man udvide den? Som det er nu, bliver jeg kobberrød i ansigtet så
> snart jeg tager den på og det er rigtig ubehageligt. Så den skal der ikke
> dykkes i før der er fundet en løsning vedr. manchetten.

Er det ikke bare at klippe lidt af den? Hvis det er latex klipper du en halv
centimeter af ad gangen og når den føles rigtigt har du klippet for meget af

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 28-05-08 22:56

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke bare at klippe lidt af den? Hvis det er latex klipper du en
> halv centimeter af ad gangen og når den føles rigtigt har du klippet for
> meget af

lige præcis ))))
det har man vel prøvet mindst en gang.

nå men hvis det er en Neoprem, så klipper du den bare op og limer en kile i,
det er faktisk ret let.

hvis det er en latex og den er ret ny, kan det også være at den bare lige
skal udviges lidt, inde ndu klipper i den.

det kan du gøre ved at sætte noget i manchetten som er støre end din hals,
feks en lille spand, eller en skål.
den kan du så lade sidde et par dage, så giver latexen sig også lidt, og er
det ikke nok så klipper du lidt i den, men som Henrik siger, lidt af gangen.

mvh Morten Dall Darmer
www.divedata.dk

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 29-05-08 08:39

> [...]
> den kan du så lade sidde et par dage, så giver latexen sig også lidt, og
> er det ikke nok så klipper du lidt i den, men som Henrik siger, lidt af

Tak til jer begge. Jeg har forsøgt det med spanden (det er latex (altså ikke
spanden *gg*), det hjalp ikke. Men der er rigeligt manchet til at der kan
klippes i den, så det prøver jeg.

Tak igen.

/Kasper