Baggage størrelse ved afrejse fra Egypt
Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 27-05-08 06:43

Hejsa

Er der nogen her der fornyeligt har været i egypten på dykkerferie,
specielt 'Hurghada' ?

Så vil jeg nemlig bare lige høre om de stadigvæk vejer ens bagage ved
afrejse ?

Det gjorde de nemlig sidst jeg var afsted i Maj 2007, det krævede en del
forhandlinger med en Egypter, før vi slap for at betale overvægt.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 08:30

Jeg var afsted i efteråret 2007 og her gik de som sædvanligt ikke op i
vægten i Hurgada - det gør de tilgengæld i Kastrup.

Det kunne lyde som om du er rendt ind i en, efter Egyptens forhold, grundig
bagagemand, eller også var der bare ikke travlt.

--
Marten Ølgaard

http://www.comonto.dk
http://www.beerrater.dk
http://www.b2net.dk

Fra : Lars A.

Dato : 27-05-08 05:41

On 27 Maj, 09:30, "Marten Ølgaard" <moesnabelacomonto.dk> wrote:
> [...]
>
> Det gjorde de nemlig sidst jeg var afsted i Maj 2007, det krævede en del
> forhandlinger med en Egypter, før vi slap for at betale overvægt.

- De sidste par gange vi har været der (Maj + Sept. 07) var Fætrene
ualmindeligt anstrengende i Hurghada; samtlige tasker fra alle 7
deltagere skulle stables op på en gammeldags slagtervægt som de
skubbede rundt med - på en gang. Det blev en ca. 2 m høj bunke som
heldigvis, på nær et par kg, holdt sig indenfor grænserne, så vi
slap. Men håndbagagerne, alle med min 10 kg, gad de ikke se nærmere
på..

Til gengæld er Visa-forretningen blevet meget dynamisk med 4
parallelle køer - ta'r kun 10 min..

Mange hilsner, Lars A.

Fra : Mark Denninger

Dato : 27-05-08 06:30

Jep sådan var de også i januar Men jeg tror det er en politik
Sterling fører? Jeg så ingen andre selskaber (Hurgahda) der vejede
deres passagerers bagage på den måde (men der var for det meste også
russiske selskaber). Vi slap med skrækken fordi vi gjorde tingene
meget besværlig for dem. Vi var 5 mand hvoraf 3 af os havde et par
kilo for meget. Så ville vi til at pakke ud og pakke om og så blev den
lokale egypter mand lidt fordi vi to lidt meget plads (og det ville
tage tid mm). Vi fik den sædvanlige: ok, only for you my friend...

-Mark

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 27-05-08 19:03

Soren 'theDiver' Reinke wrote:
> [...]
>
> Det gjorde de nemlig sidst jeg var afsted i Maj 2007, det krævede en del
> forhandlinger med en Egypter, før vi slap for at betale overvægt.

Hej alle 3 der har svaret.

jeg takker for jeres input, jeg håber det bedste og frygter det værste.
Så jeg køber nok en dykkertaske af max,. 30 kg extra baggage i kbh, så
skulle problemet være løst.

Tak for hjælpen

Fra : kontakt@active-sport~

Dato : 27-05-08 12:59

On 27 Maj, 20:02, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> [...]
>
> jeg takker for jeres input, jeg håber det bedste og frygter det værste..
> Så jeg køber nok en dykkertaske af max,. 30 kg extra baggage i kbh, så

Er lige kommet hjem mandag aften og der blev bagagen vejet og der var
nogen siden af os som måtte betale. Så hold vægten på 20 kg i snit pr.
person (dem som står samlet på rejsebeviset).

Ellers køb dykkerpakken, det kan svare sig, da det også giver ret til
et stykke bagage mere.

Mvh
Kristian

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 27-05-08 20:26

kontakt@active-sport.dk wrote:

> [...]
> person (dem som står samlet på rejsebeviset).
>
> Ellers køb dykkerpakken, det kan svare sig, da det også giver ret til

Yeps det bliver også min plan, specielt fordi jeg skal havde kamera hus
+ undervandsflash med osv. så kan under ingen omstændigheder holde mig
under 20kg

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-05-08 08:23

>Yeps det bliver også min plan, specielt fordi jeg skal havde kamera hus +
>undervandsflash med osv. så kan under ingen omstændigheder holde mig under
>20kg

Jeg har med held pakket hele mit uv-kamera setup i en tynd og billig rygsæk.
En af de 200 kr ting man finder på tilbud og holder 2 rejser. Tag den med
som håndbagage så har du selv styr på hvordan det bliver behandlet. Smil og
se uskyldig ud i lufthavnen, så plejer det at gå.
Det efterlader rigeligt med plads i check-in bagagen til at have alt sit
varmtvands dykkerudstyr - uden at måtte betale ekstra.

Jeg flyver Kbh - Stockholm - Gotland i øjeblikket med komplet
koldtvandsudstyr og alt mit fotogrej. Der har jeg behov for at købe 15 kg
ekstra, ellers ikke.

God rejse

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 30-05-08 22:05

Johnny Christensen wrote:
> [...]
> Det efterlader rigeligt med plads i check-in bagagen til at have alt sit
> varmtvands dykkerudstyr - uden at måtte betale ekstra.

Jeg forsøger også at få det hele i håndbagagen (foto udstyr) det
lykkedes normalt. Denne gang er det nok nemmere eftersom jeg ikke gider
smide min laptop i tasken.
Min fede Creative MP3 afspiller, kan nemlig hente billederne direkte fra
kameraets flashkort, og gemme det på harddisken :) Og der er stadigvæk
plads til musik :)

> Jeg flyver Kbh - Stockholm - Gotland i øjeblikket med komplet
> koldtvandsudstyr og alt mit fotogrej. Der har jeg behov for at købe 15 kg
> ekstra, ellers ikke.

> God rejse

mange tak, jeg glæder mig helt vildt.

Fra : N/A

Dato : 30-05-08 22:06

Fra : N/A

Dato : 27-05-08 20:26

Fra : Lars A.

Dato : 28-05-08 08:30

On 27 Maj, 21:25, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> Yeps det bliver også min plan, specielt fordi jeg skal havde kamera hus
> + undervandsflash med osv. så kan under ingen omstændigheder holde mig
> [...]

- Vi har anskaffet Fjællræven's rejsetrolleyer; de er lidt pebrede men
holder præcis max-mål for håndbagage og har både seletøj og hjul samt
teleskophåndtag.

De rummer snildt regulator samt kamera & flash og lygte (og alle
batterier) - og så ka' det ikke ses, at den vejer 10+ kg, når man
triller rask afsted med 2 fingre på håndtaget..

- Husk iøvrigt en madpakke, hvis du skal helt til Marsa Alam eller
Wadi Lahami..

Go' tur- Lars A

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 30-05-08 22:06

Lars A. wrote:

> [...]
> batterier) - og så ka' det ikke ses, at den vejer 10+ kg, når man
> triller rask afsted med 2 fingre på håndtaget..

Cool, det var egentligt en god ide, den vil jeg lige google lidt.

> - Husk iøvrigt en madpakke, hvis du skal helt til Marsa Alam eller
> Wadi Lahami..

Vi skal køre fra Hurghada til Marsa Alam, på turen ned, og på hjemturen
fra Hamata (mener jeg det hedder). Så jo en madpakke er en rigtig god ide :)

> Go' tur- Lars A

mange tak :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 16:14

> Vi skal køre fra Hurghada til Marsa Alam, på turen ned, og på hjemturen
> fra Hamata (mener jeg det hedder). Så jo en madpakke er en rigtig god ide
> :)

Et andet godt tip er at fylde mp3 afspilleren op med en masse podcast. Det
kan få tiden til at gå lidt hurtigere, og hvis hovedtelefonerne er af typen
der lukker lyden ude, kan man også overdøve chaufførens bånd med
koranrecitationer :)

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 09-06-08 21:03

Marten Ølgaard wrote:

> [...]
> kan få tiden til at gå lidt hurtigere, og hvis hovedtelefonerne er af typen
> der lukker lyden ude, kan man også overdøve chaufførens bånd med

Hehe lyder som en god ide.

Gudskelov var vores buschauffør velopdraget, han satte ikke noget
musik/religion eller andet på

Fra : N/A

Dato : 12-06-08 23:34

Fra : N/A

Dato : 12-06-08 23:34

Fra : henrik.gram@sport.dk

Dato : 11-06-08 02:31

On 9 Jun., 22:03, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> Hehe lyder som en god ide.
>
> Gudskelov var vores buschauffør velopdraget, han satte ikke noget
> [...]

Jeg har rejst i mange år med 40kg inchecket bagage + 30kg (eller mere)
håndbage (fotoudstyr+laptop+ladere mm) Det er bare etspørgsmål om at
være lidt kreativ. Og så iøvrigt se ud som om den Pelicase (der
iøvrigt overholder måelene) ikke bliver set når du checker
ind :) ..... rygsækken med alle objektiverne holder også målene men er
for tung.

I Egypten er det utroligt hvad lidt dollars til ham der "hjælpewr" med
at få det op på båndet kan gøre. I KBH er det ALDRIG et problem.

Som sagt - det kan være jeg bare har været heldig de sidste 8-9 år :)

God tur til jer der skal afsted i år

Gram
www.scubapix.dk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 12-06-08 23:34

henrik.gram@sport.dk wrote:

> Jeg har rejst i mange år med 40kg inchecket bagage + 30kg (eller mere)
> håndbage (fotoudstyr+laptop+ladere mm) Det er bare etspørgsmål om at
> være lidt kreativ. Og så iøvrigt se ud som om den Pelicase (der

Normalt vil jeg give dig ret, men i maj sidste år var den gruppede jeg
havde med til egypten uheldige, vi ramte ind i en checkin dame under
oplæring, og hende den gamle dame der skulle lære hende om det, ville
havde ALT vejet, inkl håndbagagen, som MAX måtte veje 100 gram for meget
(gamle kost).

Sikke en gang ompakning det gav. :(

> iøvrigt overholder måelene) ikke bliver set når du checker
> ind :) ..... rygsækken med alle objektiverne holder også målene men er
> for tung.

hehe, jeg har normalt alt mit foto i rygsæk, det virkede fint denne gang :)

> I Egypten er det utroligt hvad lidt dollars til ham der "hjælpewr" med
> at få det op på båndet kan gøre. I KBH er det ALDRIG et problem.

lol :)

På den tur i maj sidste år, skulle alt vores bagage dælme også vejes i
egypten, men ca 30 min's forhandling (uden brug af $) så var egypteren
overtalt, og vi slap for 'straf porto'

> Som sagt - det kan være jeg bare har været heldig de sidste 8-9 år :)

Er der ikke noget med heldet følger de .... (sorry kunne ikke nære mig)

> God tur til jer der skal afsted i år

Mange tak, vi havde en fed tur.

> Gram
> www.scubapix.dk