Nybegyndere i lejet autocamper.
Fra : Herman Persson

Dato : 15-05-08 18:13

Vi (ikke samlevende par) skal køre et par uger på Fyn, Sjælland og i det
sydlige Sverige.
Vi aner intet om denne ferieform, så vi håber, at nogen her kan være
behjælpelige med at svare på spørgsmål, som for mange måske er ret
fundamentale.

Hvad har vi brug for?

Et campingpas til hver?

Dansk og svensk oversigt over campingpladser?

Andet nødvendigt?

Hvis man søger på camping(pladser), virker det som om, der er flere
organisationer (DCU, FDM), som fremhæver sig selv - men ikke oplyser om
adgangsbetingelser.

Ferien finder sted i perioden medio til ultimo juni. Er det nødvendigt at
reservere plads, eller kan man bare trille ind på en plads og regne med at
kunne overnatte?

Hvad er seneste ankomsttidspunkt på dagen?

Endelig: Er det en hjemmeside a la Camping for dummies, hvor man kan lære
det mest nødvendige, før man begiver sig afsted?

På forhånd tak.

Hilsen Herman.

Fra : Anette

Dato : 15-05-08 18:31

Herman Persson wrote:
> Et campingpas til hver?

Bare et campingpas pr vogn. Campingpas kan du købe på den første plads i
vælger at overnatte på.
Det gjorde vi i hvert fald - der er sikkert mange andre måder at gøre det
på.

> Dansk og svensk oversigt over campingpladser?

Sikkert en god ide. Vi har GPS med campingpladser lagt som POI's . Vi er
ikke særligt strukturerede når vi kører, men vælger den nærmeste plads hvor
vi nu end er.
I autocamper har man jo fordelene ved at kunne overnatte hvor som helst -
næsten.
Jeg ved ikke om der er det i Sverige, men her hjemme og især i Tyskland er
der en del autocamperpladser - stellplatze. De fleste steder er det "bare "
en parkeringsplads hvor man kan få strøm, vand og tømme sin spildevandstank.
Enkelte steder er det gratis, men ellers koster det kun en brøkdel af hvad
man betaler på campingpladser. Søg evt på google - der er flere muligheder.

> Ferien finder sted i perioden medio til ultimo juni. Er det
> nødvendigt at reservere plads, eller kan man bare trille ind på en
> plads og regne med at kunne overnatte?

Det kan sikkert godt betale sig at reservere, hvis I vil have en god plads,
og blive i flere dage. Men en kelt overnatning plejer de at være gode til at
finde ud af.

> Hvad er seneste ankomsttidspunkt på dagen?

Som regel kl 20

> Endelig: Er det en hjemmeside a la Camping for dummies, hvor man kan
> lære det mest nødvendige, før man begiver sig afsted?

Desværre ikke - vi har i hvertfald ikke fundet den

/ Anette

Fra : Anette

Dato : 15-05-08 22:42

Anette wrote:
> Jeg ved ikke om der er det i Sverige, ...

JO min sæl - det har de. Surfede lige lidt rundt: Her er en liste over de
svenske "husbilplatser"
http://caravanclub.se/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=62

God ferie - pas på man bliver bidt af den ferieform

/ Anette

Fra : Herman Persson

Dato : 18-05-08 15:52

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://caravanclub.se/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=62
>

> God ferie - pas på man bliver bidt af den ferieform

Tak for tip'sene. Ja, måske bliver vi bidt af autocamperiet, men de er jo
ganske dyre i indkøb.

Hilsen Herman.

Fra : Anette

Dato : 19-05-08 00:32

Herman Persson wrote:

> Tak for tip'sene. Ja, måske bliver vi bidt af autocamperiet, men de
> er jo ganske dyre i indkøb.

Det er autocamperne helt sikkert, men vi er så at sige "vokset" hen ad
vejen.
Startede med en superbillig ombygget Toyota Sports van med løfte tag -
herlig lille bil, der sagtens kunne bruges til hverdag.
Den blev så byttet ud med en Citroën Jumper, med noget mere plads/komfort -
og den blev så byttet ud med vores nuværende Hymer BC544, som vi er
stjerneglade for.

Bare det at det tager os ca 15 minutter at pakke sammen for at køre videre,
er fedt.
At vi kan parkere næsten hvor som helst, er super godt .
Med Toyotaen var det herligt at den var så lille; men havde alt hvad vi
skulle bruge.
Den lille bil gav os nogle fabelagtige oplevelser rundt i Europa.
Nu med Hymeren er det fedt at der er så meget plads.
Vi er blevet lidt luxus-agtige henad vejen - men det er dejligt

/ Anette