nye toldregler usa
Fra : Peter Holm

Dato : 23-05-08 13:15

hejsa

læste om de kommende toldgrænser fra usa her:
http://www.comon.dk/news/spar.penge.paa.internet-kob.uden.for.eu_35569.html

Det bestyer så, at en pakke til over kr80 stadig skal forbi indfortoldning,
da der stadig skal betales moms.
Det bestyder så også, at varen pålægges et begyr for denne 'service' på ca
kr 150,-
Så trods det, at tolden på en vare til kr. 100 incl porto fjernes ender den
stadig med at koste ca kr 250 i dk.

Lyder grotesk og håber jeg har forstået det forkert ?

Mvh
Peter

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-05-08 14:32

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den stadig med at koste ca kr 250 i dk.
>
> Lyder grotesk og håber jeg har forstået det forkert ?

Gebyret på 150 Kr. er udelukkende et gebyr Postdanmark opkræver for deres
"service", og som det fremgår af teksten hævede Postdanmark lige dette gebyr
med 100% ved årsskiftet.
Du behøver jo ikke at få dine varer sendt med Postdanmark, så vælg en
billigere forsendelsesmåde hvor gebyret ikke er så højt (mange virksomheder
har langt bedre aftaler med kurrervirksomheder som UPS, FedEx, DHL osv.).

Fra : Holst

Dato : 23-05-08 15:09

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> har langt bedre aftaler med kurrervirksomheder som UPS, FedEx, DHL osv.).

Mit indtryk er, at hvis os almindelige dødelige får noget fortoldet hos
UPS eller lignende, så er der også et fortoldningsgebyr på 150 kr. eller
så. Disse firmaer har i flere år haft gebyrer, der er væsentlig højere
end Post Danmark. Det har de så ikke længere.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-05-08 16:07

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Mit indtryk er, at hvis os almindelige dødelige får noget fortoldet hos
> UPS eller lignende,

Nu befinder vi os jo i ek.erhverv

> så er der også et fortoldningsgebyr på 150 kr. eller så. Disse firmaer har
> i flere år haft gebyrer, der er væsentlig højere end Post Danmark. Det har
> de så ikke længere.

Jo, hvis du henvender dig som privat eller lille virksomhed. Derfor kan det
bedre betale sig at betal afsender for forsendelse og toldbehandling, da han
ofte har langt bedre aftaler end man selv kan opnå.
Jeg får ofte leveret varer med UPS fra et firma, har placeret deres
europæiske lager i England. Uanset hvor lidt jeg køber koster forsendelsen
med UPS 35 Kr. Skal jeg som lille virksomhed sende den samme pakke til
England med UPS, skal jeg give 15-20 gange så meget.

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 23-05-08 21:36

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med UPS 35 Kr. Skal jeg som lille virksomhed sende den samme pakke til
> England med UPS, skal jeg give 15-20 gange så meget.

Man får i hvert fald indtrykket af, at man også skal betale for
flyvemaskinen. Men desværre er det sådan i Danmark, at gebyrerne er højere
end omkostningerne for de aktuelle ydelser.

Men selv om et dog er nogle år siden, så bestilte jeg en vare, ca. 5 kg i
USA en fredag til forsendelse med DHL. Lørdag formiddag var den i Brøndby.
Mig ind, åbne pakken og checke indhold, ompakke, ny adresseseddel og videre
med DHL til provinsen til fremkomst følgende mandag inden kl. 10 formiddag.
Pris ialt kr. 750,-. Så noget kunne lade sig gøre i tidsæraen før
gebyrgribbenes vækst og udvikling.

Jeg følte mig ærlig talt manden i skysovs.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)