Dankortterminal og mobiltelefon..
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 15-05-08 12:26

Min årlige musikfestival tager imod betalingskort i indgangen til
koncerterne, og vi har hidtil brugt en teleterminal fra Ingenico, som kræver
en alm. analog linie.

Denne linie er nu blevet kappet i det teater som vi bruger, og der kommer
ikke en ny.

Kan man på nogen måde, f.eks. via et kabel eller lignende, tilslutte
terminalen til en mobiltelefon i stedet for ?
I givet fald, hvilken type telefon er der brug for ?

Terminalen er af underskrifts-typen, så den behøver ikke at blive udskiftet
før 2010.

En ny GSM-terminal koster 8.000-10.000, så den udgift vil vi gerne udsætte
et par år, om muligt.

Mh.

/P.

Fra : Janus

Dato : 17-05-08 20:42

Ikke helt det du spørger efter men hvad med løsninger i denne boldgade?
Linket er nærmest tilfældigt men ment som inspiration til din research

http://www.lomax.dk/Index.asp?VI=1&CI=4&Varenr=1550390

Fra : Janus

Dato : 17-05-08 20:57

Janus den 17-05-2008 21:41:
> Ikke helt det du spørger efter men hvad med løsninger i denne boldgade?
> Linket er nærmest tilfældigt men ment som inspiration til din research
>
> http://www.lomax.dk/Index.asp?VI=1&CI=4&Varenr=1550390

og så fik jeg vist læst dit indlæg for hurtigt - det beklager jeg.

Men jeg fik engang sidste år tilbudt en (ny) mobil Sagem til omkring
5000 kr + moms så den pris kan åbenbart opnåes.

Det er selvfølgeligt også en udskrivning men dog mindre end de 8.000/10.000

Fra : Lars Møller

Dato : 18-05-08 12:02

En Hr. Hvemsomhelst skrev:
> [...]
> før 2010.
>
> En ny GSM-terminal koster 8.000-10.000, så den udgift vil vi gerne udsætte

Prøv CTCoin, der kan du leje en terminal der kører på mobilnettet i en
weekend, eller hvor lang tid din festival står på, det tror jeg er langt
den billigste løsning.

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 18-05-08 17:47

Mange tak for jeres indlæg. Jeg spurgte også i dk.teknik.telefoni.mobil, og
der fik jeg også en masse svar.
Jeg tror jeg ender med at købe sådan en fyr her, som koster under 400 kr.
incl. porto.

http://cgi.ebay.com/NEW-Fixed-Cellular-Terminal-GSM-Gateway-Dual-Band_W0QQitemZ250246333184QQihZ015QQcategoryZ61838QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : Christian Ingels

Dato : 24-05-08 02:22

hej,

Jeg står lidt med samme problemstilling - havde tidligere en
fluesmækker i min iskiosk, men nu må jeg have fat i noget chip læsende
istedet for. Det link du har fundet som løsning er ikke noget jeg tør
rode mig ud i, vil gerne have en officiel terminal. Til gengæld skal
jeg kun bruge den i ca. 4 mdr. over sommeren. Så de 5 eller 8-9.000 er
også for meget for mig. Specielt fordi jeg de fleste steder løber ind
i høje oprettelsesgebyrer, vedligehold osv.

Mvh

Christian