Skjule Ip men hvordan ?
Fra : Rasmus

Dato : 27-05-08 08:29

Hej med jer

Hvordan kan jeg skjule min ip addresse ? Kan jeg finde en proxy server og
sætte den til at køre over
den ?

Hilsner
Rasmus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-05-08 09:03

"Rasmus" <rasmusrode@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Hvordan kan jeg skjule min ip addresse ? Kan jeg finde en proxy server
> og sætte den til at køre over
> den ?

Ja, men du er aldrig mere skjult end det næste led. Fx at proxy serveren
ved hvem du er.

--
Bjarke Andersen

Fra : Straight Talk

Dato : 27-05-08 09:12

On Tue, 27 May 2008 09:28:41 +0200, "Rasmus" <rasmusrode@hotmail.com>
wrote:

>Hej med jer
>
>Hvordan kan jeg skjule min ip addresse ?

Det kan du som udgangspunkt ikke. Du kan skjule den i forhold til
specifikke scenarier.

>Kan jeg finde en proxy server og sætte den til at køre over den ?

Ja. Det ville jeg dog aldrig selv gøre. Man skal kunne have fuld
tillid til en sådan.

En mulighed er at anvende TOR http://www.torproject.org/. Men vær
opmærksom på at der alene er tale om "skjult afsender". Exit-noden vil
altid kunne se din evt. ukrypterede trafik.

Men TOR er langsomt og jeg har personligt svært ved at se nytteværdien
af det med mindre man bor i et land hvor man kan blive arresteret for
sine ytringer eller på anden vis foretager sig noget kriminelt.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-05-08 09:27

On 2008-05-27, Straight Talk <b__nice@hotmail.com> wrote:

> [...]
> opmærksom på at der alene er tale om "skjult afsender". Exit-noden vil
> altid kunne se din evt. ukrypterede trafik.

Og det sker:
http://blog.wired.com/27bstroke6/2007/08/embassy-e-mail-.html

--
Andreas