Avast spærrer for mail
Fra : Thomsen

Dato : 27-05-08 07:55

Hej
Har lige installeret Avast 4.8 antivirus.
Men den blokerer for mine mails og nyhedsgrupper.
Alting kører fint når jeg frakopler Avast.

Hvad skal der mon gøres?

Jeg bruger Thunderbird til mail og OutlookExpress til nyheder.

mvh Ole

Fra : simon

Dato : 27-05-08 09:15

Thomsen skrev:
> [...]
> Alting kører fint når jeg frakopler Avast.
>
> Hvad skal der mon gøres?
>
> Jeg bruger Thunderbird til mail og OutlookExpress til nyheder.

Hej Ole.
Det lyder meget mystisk.
Jeg har ingen problemer her med Avast 4.8.
på 2 maskiner.
Kører Thunderbird til mail og news.
Har XP som styresystem på een pc
og Vista Home på en anden.
Har du været inde og sætte noget op i
Avast program-indstillinger?
Hvad kører du med som styresystem?
mvh
simon
--
www.erling-simonsen.dk

Fra : simon

Dato : 27-05-08 09:20

simon skrev:

> Hej Ole.
> Det lyder meget mystisk.
> Jeg har ingen problemer her med Avast 4.8.
> [...]
Hej igen.
Kom lige i tanke om, at det er
i "On-access beskyttelseskontrol" du
kan se hvordan din mail er beskyttet.
Prøv at højreklikke på avast-ikonet,
du har i højre side af proceslinien,og
klik på "on-access beskyttelseskontrol".
Mine indstillinger her er alle sat til "normal".
Du har vel ikke fået dem sat til noget andet?
/simon

Fra : Thomsen

Dato : 27-05-08 12:52

> Hej Ole.
> Det lyder meget mystisk.
> Jeg har ingen problemer her med Avast 4.8.
> [...]

Hej Simon
Tak for mail.
Der er lige kommet hold igennem.
Tror måske at det var fordi den var i gang med at scanne Thunderbird.
Da der ikke var hold igennem var der et ikon nede til højre som vist betød
at den scannede.
Ikonet er der ikke nu. Og nu er der hold igennem.

hilsen Ole

Fra : Straight Talk

Dato : 27-05-08 09:18

On Tue, 27 May 2008 08:54:58 +0200, "Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote:

>Hej
>Har lige installeret Avast 4.8 antivirus.
>Men den blokerer for mine mails og nyhedsgrupper.
>Alting kører fint når jeg frakopler Avast.
>
>Hvad skal der mon gøres?

Drop mail-scanning. Det er alligevel redundant.

Fra : Thomsen

Dato : 27-05-08 12:55

> Drop mail-scanning. Det er alligevel redundant.

Hej
Tak for mail.
Men hvorfor synes du at scanningen overflødig?

hilsen Ole