Hmm - lyder det ikke lidt giftigt?
Fra : Stig Johansen

Dato : 16-05-08 06:39

Hej alle.

Jeg så lige den her nye server fra HP:
<http://www.version2.dk/artikel/7286>

Det lyder jo meget godt men den her:
Og i modsætning til almindelige netværksharddiske finder MediaSmart selv ud
af, hvordan hjemmenetværket er opbygget og kan automatisk indstille
hjemmets router og netværk.

kunne godt lyde som vi får en sand overflod af 'spændende' servere på
nettet.

Stig Johansen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-05-08 07:46

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> crashed Echelon writing

> Og i modsætning til almindelige netværksharddiske finder MediaSmart
> selv ud
> af, hvordan hjemmenetværket er opbygget og kan automatisk indstille
> hjemmets router og netværk.

Mon ikke der blot er tale om uPnP som alle computere kan køre idag?

--
Bjarke Andersen

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-05-08 16:11

Bjarke Andersen wrote:

> Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> crashed Echelon writing

> Mon ikke der blot er tale om uPnP som alle computere kan køre idag?

Jo, men det var mere det med at sætte _Microsoft_ til automatisk at
konfigurere netværket.

Jeg er ikke Microsoft-hader, men vi har set hvordan det går med almindelige
PC'ere - hvordan skal det mon gå når Hr. og Fru 'ny hjemmeserver' kommer på
banen.

Jeg tænker på hosting af malware a la
<http://www.version2.dk/artikel/7100>

Og med tanke i, at MS formentlig har indbygget en eller anden form for MS
SQLServer (MSDE,SQL Express, eller hvad de nu kalder den for tiden):
<http://www.version2.dk/artikel/7075>

Var det ikke netop MSDE med blankt password(default) for sa, der var målet
for slapper/slammer - tror jeg nok den hed.

Stig Johansen