angående avast! 4.8 Home Editions a
Fra : Packard.Bell

Dato : 03-05-08 09:24

Hej

Jeg har lige installeret avast! 4.8 Home Edition, og har et lille
spørgsmål: Hvordan reagerer man, hvis/når avast kommer med en
sikkerheds-advarsel?

Jeg har hørt, at det er ret så dramatisk med "weeii weiii zirene lyd &
blinkende lygter"...

Hvad gør man for ikke at gå i panik?

Er der evt. et skærm-skud eller et link, hvor man kan se avast! i aktion
på et billede eller to?

Hej fra Packard.Bell

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-05-08 09:35

"Packard.Bell" <Packard.Bell@wireless.se> writes:

>Jeg har lige installeret avast! 4.8 Home Edition, og har et lille
>spørgsmål: Hvordan reagerer man, hvis/når avast kommer med en
>sikkerheds-advarsel?

Download en test-virus her og prøv selv:
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Den er ganske uskadelig, for det er slet ikke en virus. Det er bare
en fil, antivirus-leverandørerne er blevet enige om at behandle som
en virus. Netop for at man kan teste.

>Jeg har hørt, at det er ret så dramatisk med "weeii weiii zirene lyd &
>blinkende lygter"...

Det kan man jo slå fra

Mvh.
   Klaus.

Fra : Packard.Bell

Dato : 04-05-08 09:29

Tak til
Klaus Ellegaard skrev:

> [...]
>
> Den er ganske uskadelig, for det er slet ikke en virus. Det er bare
> en fil, antivirus-leverandørerne er blevet enige om at behandle som

Mange tak. Ja, den var god at teste med!

> Det kan man jo slå fra
Ja, det kan man naturligvis. Men det var jo en ret morsom lyd, så det
vil jeg ikke!
MvH
Packard.Bell

Fra : Carl Drud

Dato : 03-05-08 09:44

"Packard.Bell" <Packard.Bell@wireless.se> writes:

> Jeg har hørt, at det er ret så dramatisk med "weeii weiii zirene lyd &
> blinkende lygter"...
>
> Hvad gør man for ikke at gå i panik?

Afinstaller programmet...

> Er der evt. et skærm-skud eller et link, hvor man kan se avast! i
> aktion på et billede eller to?

Du kan prøve med Eicar test fil for at se hvordan den reagerer.

http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

--
Carl

Fra : Packard.Bell

Dato : 04-05-08 09:31

Carl Drud skrev:

> Afinstaller programmet...
Ja, det var naturligvis en nærliggende mulighed ! ,-)

> Du kan prøve med Eicar test fil for at se hvordan den reagerer.
>
> http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Tak til Carl Drud.
Effektiv fil!

MvH