AVG 7,5 problem
Fra : anne

Dato : 01-05-08 12:31

Hej Gruppe

Jeg har for nogle måneder siden købt AVG 7,5 Internet security. Den har
fungeret upåklageligt. Hver aften scanner den computeren, og det tager
omkring en times tid. De sidste 3 dage har den scannet på livet løs og meget
længe, tilsidst har jeg afbrudt og lukket den ned. I dag har jeg så sat den
til at scanne og her knap 5 timer efter er den måske kun nået halvvejs. Hvad
er der galt?? Jeg har ikke installeret noget eller ændret i noget den sidste
lange stykke tid. Jeg kører med Vista basis. Jeg er påpasselig med ikke at
have for mange ting åbne samtidig med den scanner, men normalt har det ingen
indflydelse på hastigheden.

Er der et klogt hoved der kan hjælpe??

Mange venlige hilsner

anne

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 12:58

"anne" <annemünster@cc.no> wrote in message
> [...]
> påpasselig med ikke at have for mange ting åbne samtidig med den scanner,
> men normalt har det ingen indflydelse på hastigheden.

Det er svært at give et entydigt bud på hvad der sker, endsige afhjælpe
problemet.

Jeg hæfter mig ved to ting:
a) Selv ved normal kørsel, tog det 1 time. Det er umiddelbart (alt for) lang
tid. Det kommer selvfølgelig an på hvor mange filer du har og hvordan du har
sat den til at scanne (hvor grundigt)
b) Det går ikke i stå undervejs, så derfor er der som sådan ikke nogen fejl
i programmet. Der kan være tale om at nogen/noget har ændret ved måden der
scannes, eller der kan være tale om at Vista simpelthen også står og laver
nogle operationer der så forlænger scanningen. Det er et klassisk problem
ved Windows og specielt Vista.

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig nærmere en løsning udfra det du beskriver. Et
forslag kunne være at sætte den til at scanne, og gå ud og nyd vejret
udenfor. Det kunne være interssant at se om den efter en gennemført scanning
også tager lang tid næste gang den skal scanne. I så fald ville jeg overveje
følgende:
a) Check med manualen og se om indstillingerne i programmet står normalt
b) Af-installer/gen-installer programmet (dette kan få
scannings-indstillingerne sat til normal)
c) Undersøg om computeren lider af en hardware-defekt (f.eks. harddisken).
Er den langsom i andre sammenhænge (programmer, opstart, nedlukning m.v.)

mvh
///M

Fra : anne

Dato : 02-05-08 06:49

> [...]
> Er den langsom i andre sammenhænge (programmer, opstart, nedlukning m.v.)

Hej ///M

Tusind tak for rigtig godt svar!!!

1 time under normale forhold, men den laver hver dag en fuldstændig
svanning, måske det er derfor.

Aha interessant at Vista kan gå ind og sløve AGV og dens scanning.

Jeg fik ikke lavet gennemført systemscanning i går for efter 9 timer kom
Vista frem med en stor opdatering, som jeg valgte at installere i stedet
for.

Faktisk var det et godt spørgsmål, jo computeren har generelt de sidste par
dage været noget sløvere end den plejer når jeg åbner og lukker programmer,
men det er ikke konstant blot indimellem.

Det var en god ide at geninstallerer programmet, det vil jeg have i
baghovedet.

Mange venlige hilsner

anne

Fra : co@ch [4130]

Dato : 01-05-08 17:55

"anne" <annemünster@cc.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> påpasselig med ikke at have for mange ting åbne samtidig med den scanner,
> men normalt har det ingen indflydelse på hastigheden.

Må jeg spørge....hvor fa...... finder du dog tid til det?
Og jeg som ikke synes 25 timer i døgnet er nok

At scanne hver aften i en time??? er måske lidt sygeligt?
Man bliver forhåbentlig da ikke bombarderet med angreb så det skulle være
nødvendigt at scanne dagligt.
Jeg scanner ikke ret ofte...og jeg finder ikke noget mistænkeligt, når jeg
endelig gør det.

Jeg tror sammensætningen af beskyttelses-programmer er mere vigtig, end at
scanne sig ihjel.

Bri@n

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 01-05-08 19:30

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> endelig gør det.
>
> Jeg tror sammensætningen af beskyttelses-programmer er mere vigtig, end at

det er en (underlig) feature ved AVG at den skanner hele dyret en gang om
dagen.

Den har jeg altid cancelled og så får den den store tur hver 014. dag cirka,
eller hvis jeg har været meget ude på obskure hjemmesider og har downloadet
mindre tillidsskabende ting.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-05-08 19:48

Svend Erik Jørgensen wrote:
> "co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i meddelelsen
> det er en (underlig) feature ved AVG at den skanner hele dyret en
> gang om dagen.

Det er en Schedule som kan fravælges under installation af programmet. Samme
Schedule kan også senere redigeres i (vælge fast tidspunkt) og til- og
fravælges efter behag.

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 01-05-08 19:58

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er en Schedule som kan fravælges under installation af programmet.
> Samme Schedule kan også senere redigeres i (vælge fast tidspunkt) og til-
> og fravælges efter behag.

ja - i 8'ren kan man vælge alle mulige tidspumkter, men den mulighed har jeg
aldrig set i 7,5, men nu kører jeg 8, så det ka osse være lige fedt

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-05-08 20:04

Svend Erik Jørgensen wrote:
> ja - i 8'ren kan man vælge alle mulige tidspumkter, men den mulighed
> har jeg aldrig set i 7,5, men nu kører jeg 8, så det ka osse være
> lige fedt

Det findes i både 7.5 og 8.0.

Fra : anne

Dato : 02-05-08 06:54

> Det er en Schedule som kan fravælges under installation af programmet.
> Samme
> Schedule kan også senere redigeres i (vælge fast tidspunkt) og til- og
> fravælges efter behag.

Hej Per

Mange tak for det fine svar.

Jamen den kan kun sættes til at scanne hver dag eller ej så vidt jeg kan
se????

Mange gode hilsner

anne

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-05-08 08:25

anne wrote:
> Hej Per
>
> Mange tak for det fine svar.
>
> Jamen den kan kun sættes til at scanne hver dag eller ej så vidt jeg
> [...]

Nu har jeg altid haft den slået fra (Schedule), så jeg kan ikke helt huske
hvordan det var i 7.5 I 8.0 kan man vælge hvilken ugedag man vil have en
fast scanning.

Fra : anne

Dato : 02-05-08 06:53

> [...]
>
> Den har jeg altid cancelled og så får den den store tur hver 014. dag
> cirka, eller hvis jeg har været meget ude på obskure hjemmesider og har

Hej Svend Erik

Tak for svar.

Det lyder som en god ide hver 14 dag. Det vil jeg da huske.

Mange gode hilsner

anne

Fra : anne

Dato : 02-05-08 06:52

> [...]
> endelig gør det.
>
> Jeg tror sammensætningen af beskyttelses-programmer er mere vigtig, end at

Hej Bri@n

Tusind tak for dit gode svar.

Øh jamen den har bare scannet i baggrunden, jeg tænkte det var klogt at gøre
det. Den har nu aldrig fundet andet end nogle cookies.

Det er godt indspark, så i første omgang vil jeg så deaktiverer den daglige
scanning, så er jeg jo også ude over den evighed det tager at scanne p.t.

Mange gode hilsner

anne

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-05-08 18:51

On Thu, 1 May 2008 13:31:08 +0200, "anne" <annemünster@cc.no> wrote:

> [...]
> længe, tilsidst har jeg afbrudt og lukket den ned. I dag har jeg så
> sat den til at scanne og her knap 5 timer efter er den måske kun nået

Jeg prøvede AVG8 på en gammel Thinkpad T30, og der tog det under en
time at lave en fuld scanning (Windows + Office + lidt småting).

-A

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 02-05-08 20:15

anne skrev:
> [...]
> påpasselig med ikke at have for mange ting åbne samtidig med den
> scanner, men normalt har det ingen indflydelse på hastigheden.

Der er kommet en version 8 af programpakken. Jeg tror, du kan opgradere
gratis. Måske løser det problemet?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-05-08 20:23

Rasmus Bertelsen wrote:
> Der er kommet en version 8 af programpakken. Jeg tror, du kan
> opgradere gratis. Måske løser det problemet?

Version 8.0:

http://free.grisoft.com/ww.download?prd=afe

Fra : anne

Dato : 03-05-08 09:17

Hej Rasmus og Per

Tusind tak for jeres indlæg.

Jeg har været inde og kikke, og fandt det rigtige sted endelig langt om
længe.

Har man i forvejen en betalingsversion af AVG 7.5 i det her tilfælde, så
kan man opgraderer gratis her:
http://www.grisoft.com/ww.90223

Sikke en forandring, og sikke en flot udgave version 8. De har taget et
stort spring i brugervenlighed og hastighed, som jeg lige kan vurderer det.

Mange venlige hilsner

anne

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-05-08 09:37

On Fri, 2 May 2008 21:22:45 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Version 8.0:
>
>http://free.grisoft.com/ww.download?prd=afe

Han har købt en version, så han skal ikke bruge den gratis version,
men opgradere den version han har.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-05-08 09:57

anne wrote:

> Sikke en forandring, og sikke en flot udgave version 8. De har taget et
> stort spring i brugervenlighed og hastighed, som jeg lige kan vurderer
> det.

Måske, men til gengæld er der kommet en masse irriterende features
(spyware, linkscanner, m.v.). I freeware versionen kan jeg ikke selv
bestemme om de skal installeres. Hvis jeg disabler dem, skal jeg kigge på
en irriterende advarsel i taskbar.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-05-08 10:35

Ole C wrote:

> Linkscanneren kan deaktiveres i browseren, så man slipper for advarslen
> over ikonet i taskbar.

I know, men det synes jeg er en dårlig løsning, så jeg beholder 7.5
(samidig fik jeg testet restore funktionen i mit Acronis image backup, da
jeg nedgraderede til 7.5 -- den gamle installer kunne ikke opdatere sig
selv, så der var kun den hårde vej...).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-05-08 11:12

Morten Christensen wrote:

> Men problemet i det er jo, at om en måned kommer der ikke flere
> opdateringer til 7.5 - eller hvad?

Det har du ret i, men den tid den sorg. Der er andre muligheder end AVG.

--
Jesper Lund