Malware
Fra : Aage Andersen

Dato : 29-04-08 12:17

Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i nærmeste
lygtepæl? Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.

Aage

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-04-08 12:39

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> writes:

>Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i nærmeste
>lygtepæl? Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.

Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.

Derefter skal man finde ud af, om vedkommende overhovedet har gjort
noget ulovligt i det land, han/hun bor i. Det har vist sig ikke at
være tilfældet i bl.a. Indonesien, hvor der var en konkret sag.

Endelig skal der afsættes en masse resurser til det i alle ender og
kanter af systemet. Det koster ganske mange penge, som ikke alle
lande har (eller har lyst til at bruge).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Aage Andersen

Dato : 29-04-08 13:51

"Klaus Ellegaard"
> "Aage Andersen"
>
> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.

Hvorfor er det saa svært?

> [...]

> kanter af systemet. Det koster ganske mange penge, som ikke alle
> lande har (eller har lyst til at bruge).

Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.

Aage.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-04-08 14:00

>Hvorfor er det saa svært?

Der står ikke forfatterens navn og adresse i ret meget malware

>Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.

....men det er en anden kasse...

>Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.

Glem ikke at straffe opensource-folkene tilsvarende.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Aage Andersen

Dato : 29-04-08 14:36

"Klaus Ellegaard"
> "Aage Andersen" >

> Der står ikke forfatterens navn og adresse i ret meget malware

Kan den anvendte computer ikke spores?

Aage.

Fra : Straight Talk

Dato : 29-04-08 16:17

On Tue, 29 Apr 2008 15:36:05 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>"Klaus Ellegaard"

>Kan den anvendte computer ikke spores?

Hvilken computer? - Den som malwaren er udviklet på? - Den som evt.
uvidende har videresendt malware? - Den som uvidende hoster et malware
program? ...

nej...

Fra : Straight Talk

Dato : 29-04-08 16:14

On Tue, 29 Apr 2008 14:51:19 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>"Klaus Ellegaard"

>Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.

>Hvorfor er det saa svært?

Fordi cyberspace ikke er skabt med sikkerhed for øje?

>Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
>Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.

Hmmm.. og hvis vi så osse indfører bøder og fratagelse af
internetdagang til de fjolser der ikke kan lade være med at klikke på
det lille sjove vedhæng i den lille sjove mail og som derfor er med
til at sprede uvæsenet, så skal det nok gå det hele

Fra : Aage Andersen

Dato : 29-04-08 16:28

"Straight Talk"
> "Aage Andersen"

> Fordi cyberspace ikke er skabt med sikkerhed for øje?

Hvorfor udvikler man saa ikke et mere sikkert paralleltkørende cyberspace2?

> [...]
> det lille sjove vedhæng i den lille sjove mail og som derfor er med
> til at sprede uvæsenet, så skal det nok gå det hele

Bilfabrikanter skal overholde visse sikkerhedsnormer for deres produkter.
Alle andre fabrikanter skal ogsaa, bortset fra softwarefabrikanter. Er det
rimeligt?

Aage

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-08 16:42

Aage Andersen skrev:

>Bilfabrikanter skal overholde visse sikkerhedsnormer for deres produkter.

Bilister kan miste kørekortet hvis de kører for usikkert.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 29-04-08 17:10

"Ivan V. Klattrup"

> Bilister kan miste kørekortet hvis de kører for usikkert.

Fabrikanter kan tvinges til at tilbagekalde deres produkt, hvis de ikke
overholder sikkerhedsnormerne.
Jeg kan forstaa, du mener at saadanne normer er unødvendige for software.

Aage

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-04-08 19:45

On 29 Apr 2008 15:41:42 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Bilister kan miste kørekortet hvis de kører for usikkert.

Ja... men en dansk ret kan ikke sætte en indonesisk mand i fængsel for
at køre for usikkert i Zimbabwe.

-A

Fra : Straight Talk

Dato : 29-04-08 16:47

On Tue, 29 Apr 2008 17:27:35 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>"Straight Talk"

>Hvorfor udvikler man saa ikke et mere sikkert paralleltkørende cyberspace2?

Gå endelig i gang!

>Bilfabrikanter skal overholde visse sikkerhedsnormer for deres produkter.
>Alle andre fabrikanter skal ogsaa, bortset fra softwarefabrikanter. Er det
>rimeligt?

De to markeder er for forskellige til at kunne sammenlignes. I øvrigt
skal du stadig passe på i trafikken for ikke at komme til skade eller
skade andre. Du skal ovenikøbet bevise din kunnen (have kørekort) før
du får lov at blive sluppet løs som "bruger".

Fra : Aage Andersen

Dato : 29-04-08 17:16

"Straight Talk"
> "Aage Andersen"

> Gå endelig i gang!

Jeg er desværre ikke programmør. Er der ingen penge i at udvikle det?
Det vil spare milliarder.

Det ville da hjælpe.

Aage

Fra : Straight Talk

Dato : 29-04-08 19:56

On Tue, 29 Apr 2008 18:15:35 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>Jeg er desværre ikke programmør. Er der ingen penge i at udvikle det?
>Det vil spare milliarder.

Sikkerhed vil *altid* skulle afvejes imod anvendelighed. Det er nok
det grundlæggende problem.

Fra : Max

Dato : 29-04-08 20:32

Hej Aage

> Jeg er desværre ikke programmør. Er der ingen penge i at udvikle det?
> Det vil spare milliarder.

Der findes en meget let og 100% sikker måde at slippe for det på,
nemlig at holde op med at bruge internettet.

--
Mvh Max

Fra : Aage Andersen

Dato : 29-04-08 21:18

"Max"
> Hej Aage

> Der findes en meget let og 100% sikker måde at slippe for det på,
> nemlig at holde op med at bruge internettet.

Det er ikke rigtig.
Hvis du lader vær med selv at køre bil, kan du sagtens blive paakørt af
andre.
Hvis min bank bliver ramt af malware, kan det faa følger for mig.
Saa jeg tror du maa reducere de 100%

Aage

Fra : Max

Dato : 29-04-08 21:56

Hej Aage

> Det er ikke rigtig.

Jo, det er.

> Hvis min bank bliver ramt af malware, kan det faa følger for mig.
> Saa jeg tror du maa reducere de 100%

Nej, for jeg talte ikke om følgerne, kun om malware.

--
Mvh Max

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-04-08 15:08

> Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
> Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.
>
> Aage.

jamen så må du jo ned til din advokat....