Tage kontrol over et externt dokument via ~
Fra : Per

Dato : 12-05-08 20:58

Efter at have Googlet i lang tid uden resultat (jeg ved nemlig ikke
helt, hvordan jeg skal formulere min søgning) spørger jeg hermed
eksperterne:

Forestil jer, at en bruger har åbnet f.eks. et Worddokument eller måske
en webside på skærmen.

Spørgsmålet er nu, hvordan jeg får "fat" på Worddokumentet eller
websiden, så jeg kan sende eller aflæse data fra dokumentet via VBA fra
f.eks. Excel eller Access.

Jeg ved godt, at man kan bruge "Sendkeys" - men det er jo som bekendt en
ustabil løsning i mange situationer.

Jeg kan sagtens få det til at fungere, hvis jeg f.eks. starter et
worddokument op _inde_ fra Excel's VBA - men det er externe dokumenter,
som jeg gerne vil arbejde med.

Mon der er nogle, som kender De Vises Sten
Formentlig er det noget API-programmering, som man skal have fat på ?

Per