Kubikrod i Excel 2003: Fejl?
Fra : morf

Dato : 12-05-08 19:17

Hej NG:

Sidder og Googler på subj. og finder faktisk kun " =x^(1/3) ".
Den fungerer relativ, for jeg bryder mig ikke om at " =9^(1/3) " returnerer
værdien 2,080084.
Hvorfor returneres der ikke "3"?

mhv Morf

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 12-05-08 20:18

Hej Morf

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil?
Taler vi om Kvadratrod (x * x) eller Kubikrod (x * x * x)?

=KVROD(9) => 3
=3^2 => 9

Så vidt jeg kan se regner du KUBIKROD på 9 dvs. x * x * x og her er x
faktisk 2,08...

> Hvorfor returneres der ikke "3"?
Hva tror du selv nu

Jørgen Bondesen

Fra : morf

Dato : 12-05-08 20:34

Hej Jørgen.

DAMN! Jeg snorksover (skulle tro jeg også havde drukket tæt - ærgeligt DET
ikke er årsagen *LOL*).
Selvfølgelig; Det er år og dage siden og nu skal jeg hjælpe min datter med
det, og så kludrer man sådan...
My Mistake , takker og bukker for den pædagogiske opvågnen.

Morf

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 12-05-08 21:03

Hej Morf

Velbekomme og tak for tilbagemeldingen.
Jeg håber herefter, at datteren kan "regne" med sin far hjælp.