En ommer
Fra : Henning Madsen

Dato : 10-05-08 21:23

Håber jeg ikke det er.
Et stort program er næsten færdig men er desværre anbragt i en mappe med et
tumpet nav.
Mappen er plaseret i roden.
og har et par undermapper.
Rodmappens nav konfigurerer i et par procedure.
Jeg er ikke sikker på at man blot kan omdøbe mappen og har heller ikke løst
til at prøve.
Er der en der vel fortælle hvorledes problemet løses, vel det være enormt
dejligt.
Bruger Delphi 7 og XP.
Med venlig hilsen
Henning.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-05-08 22:57

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> wrote in message

> Jeg er ikke sikker på at man blot kan omdøbe mappen og har heller ikke
løst
> til at prøve.

Prøv alligevel. I værste fald får du en fejl og kan lukke delphi og omdøbe
igen.

Fra : Harald

Dato : 11-05-08 15:16

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løst til at prøve.
> Er der en der vel fortælle hvorledes problemet løses, vel det være enormt

Jeg har flere gange omdøbt og flyttet mapper med et program i uden
problemer, og jeg bruger også Delphi 7 og XP.

/H

Fra : Henning Madsen

Dato : 11-05-08 21:15

"Harald" <noname@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /H
> Tak for hjælpen Uffe og Haral, nu kan jeg føje mig til listen med dem hvor
Et lille tillægsspørsmål
Jeg ønsker Stierne der bruges i programmet anbragt et centralt sted og
mente dette var det rette.
{$R *.dfm} kompejler direktiv
Const
Sti1 = jkhkhkkklk
Sti2 = jkljhuioiupo
Dette virker på den Form det er lagt på
men jeg bruger 2 Forme, skal jeg så bare skrive det på begge Forme
eller kan det anbringes anderledes og på eet sted.
Med Venlig Hilsen
Henning

Fra : Harald

Dato : 11-05-08 22:40

> [...]
> men jeg bruger 2 Forme, skal jeg så bare skrive det på begge Forme
> eller kan det anbringes anderledes og på eet sted.

Jeg plejer at definere globale variabler i en enkelt unit som jeg så
tilføjer til uses hvor der er behov.

/H

Fra : fix

Dato : 12-05-08 09:19

> Jeg plejer at definere globale variabler i en enkelt unit som jeg så
> tilføjer til uses hvor der er behov.
>
> /H
En god og professionel taktik.
Hvis man yderligere i stedet bruger variabler, som kan ændres via registry,
eller som jeg foretrækker en .inifil, bliver det også fleksibelt for
brugeren. Når jeg starter et program, kigger jeg altid efter en .inifil med
samme navn som .exefilen i samme dir.
Hvis den ikke findes, bruger jeg mine defaultværdier, men hvis den findes
kigger jeg efter brugerdefinerede værdier, til både stier, menu-options,
debugværdier oma.
på denne måde kan jeg også have forskellige defaultværdier, hvi programmet
startes fra forskellige mapper

--procedure aktuel inifil
var l,m: integer;

begin

label1.caption := ExtractFilePath(Application.ExeName);

label2.caption := ExtractFilename(Application.ExeName);

l := length(ExtractFilename(Application.ExeName))-3;

m := pos(ExtractFilename(Application.ExeName),'.');

label3.caption := copy (ExtractFilename(Application.ExeName),m,l)+ 'ini';

end;

---

finn[at]not2old[dot]dk