Var få tag i OS/2?
Fra : Marcus Marcusson

Dato : 26-04-08 00:48

Var får man tag i en OS/2 Warp nuförtiden? Körde OS/2 på 90-talet, och
har funderat om det kanske är ett bättre alternativ än NT4 eller diverse
*nix-varianter när man ska sätta en äldre maskin på någon syssla.

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://www.abc.se/~m10901/

Fra : Bjørn Mork

Dato : 26-04-08 10:11

Marcus Marcusson <marcuspictorNOSPAM@gmail.com> writes:

> Var får man tag i en OS/2 Warp nuförtiden? Körde OS/2 på 90-talet, och
> har funderat om det kanske är ett bättre alternativ än NT4 eller diverse
> *nix-varianter när man ska sätta en äldre maskin på någon syssla.

Det er vel eComStation som gjelder nå:
http://www.ecomstation.com/where_purchase.phtml

Har selv handlet software hos Mensys og Berggreen med bare gode
erfaringer. Det er riktignok en liten evighet siden, men det er også så
lenge de har vært i OS/2-bransjen

Bjørn
--
I couldn't care less about your MicroVAX II

Fra : Marcus Strömberg

Dato : 27-04-08 20:20

Marcus Marcusson skrev:

> Var får man tag i en OS/2 Warp nuförtiden? Körde OS/2 på 90-talet, och
> har funderat om det kanske är ett bättre alternativ än NT4 eller diverse
> *nix-varianter när man ska sätta en äldre maskin på någon syssla.

Via ABC-klubbens kansli. Med förbehåll för att inte någon passat på att
kasta CD-skivorna sedan jag kollade senast.

--

Marcus

m9370@abc.se