Hjælp til regneformel!
Fra : Lars k.

Dato : 12-05-08 17:39

Hej

Jeg har brug for en regneformel til hvordan man eks:
Køre 200 mt. med 60 kmt. hvor lang tid tager det?
Har i en formel den denne udregning.......

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 13-05-08 09:47

"Lars k." <kan_ikke_bruges@mail.dk> writes:

> Hej
>
> Jeg har brug for en regneformel til hvordan man eks:
> Køre 200 mt. med 60 kmt. hvor lang tid tager det?
> Har i en formel den denne udregning.......

200m = 0,2 km

0,2km / 60km/t = (0,2)/60 t = 1/300 t = 1/5 min = 12 sek

Altså: afstand/hastighed = tid. Men husk at få enhederne til at passe
sammen, så hvis afstanden er opgivet i meter og hastigheden i km/t, så
omregn afstanden til km og du får et svar i timer, som du så kan
omregne til minutter eller sekunder ved at gange med hhv. 60 eller
3600. Tilsvarende, hvis afstanden er i km og hastigheden er i m/sek,
så omregn afstanden til meter og du far et svar i sekunder, som du kan
omregne til minutter eller timer ved at dividere med hhv. 60 eller
3600.

   Torben

Fra : Lars k.

Dato : 13-05-08 18:36