Analog til isdn
Fra : krikand@get2net.dk

Dato : 23-05-08 16:37

Hej gruppe,
Jeg er ny i denne gruppe og ved egentlig ikke hvordan den
fungerer,.... men jeg prøver.

Jeg har konverteret tilbage fra ISDN til analog telefoni. Problemet er
nu, at jeg har en rimelig dyr isdn-telefon.
Findes der en adapter, omsskifter el. lign.mellemled, så jeg kan bruge
min ISDN-telefon på en analog linje?

på forhånd tak for ethvert svar

Lars V.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-08 14:06

<krikand@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en adapter, omsskifter el. lign.mellemled, så jeg kan bruge
> min ISDN-telefon på en analog linje?

Du kunne teorestisk set finde en brugt ISPBX (altså ISDN-omstillingsanlæg)
med en analog bylinje.
I praksis tror jeg bare du skal afskrive den.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Benny Amorsen

Dato : 24-05-08 15:44

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> Du kunne teorestisk set finde en brugt ISPBX (altså ISDN-omstillingsanlæg)
> med en analog bylinje.
> I praksis tror jeg bare du skal afskrive den.

Man kan rimeligt billigt lave en PC-baseret PBX med ISDN-kort. Det
kræver at man kan stjæle dele fra en NT-boks, men sådan en har man
normalt også når man har nedlagt ISDN (TDC gider ikke have dem
tilbage.)

http://isdn.eversberg.eu/download/doc-1.0/linux-call-router-1.0.pdf

Man kan vælge at bruge Linux Call Router, eller bare bruge
vejledningen og så køre Asterisk med chan_misdn.

Jeg har ikke prøvet, for det lyder som en masse hårdt arbejde, selv om
det stort set ingenting koster.

/Benny

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-05-08 11:38

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan rimeligt billigt lave en PC-baseret PBX med ISDN-kort. Det
> kræver at man kan stjæle dele fra en NT-boks

Hvad er det man skal bruge fra en NT?

> Jeg har ikke prøvet, for det lyder som en masse hårdt arbejde, selv om
> det stort set ingenting koster.

Tid er også penge

Fra : Benny Amorsen

Dato : 25-05-08 12:59

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> "Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er det man skal bruge fra en NT?

Det står i PDF'en... Det handler om at der skal strøm på ISDN-bussen.
Nogle kort kan klare det selv, men hvis man skal skal bruge et
tilfældigt billigt kort, så har man brug for NT-boksen.

/Benny

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 25-05-08 16:21

AVM laver en router - 7170
Den har både ISDN og analog - samt trådløst internet samp IP telefoni.

Desværre virker visnr. på indgående opkald ikke, da AVM har valgt ikke at
understøtte den specielle DK version. Men hvis det kan undværes - evnt. hvis
der skal skiftes til IP telefoni - så er den boks oplagt.

Prisen er ca. 13-1600 - men kig på avm.de.
http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN/index.html

Du bør dog vælge den internationale version (engelsk) - specielt hvis du
ikke er ferm til de tyske Orts numre
(men begge vil virke med ISDN)

Det er desværre den bedste/nemmeste løsning jeg kan finde - forventer selv
at skifte min gamle 7050 til 7270'eren om ca. 1 måned.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson